vineri, iunie 25, 2010

kaput. mă-ta

la ce te poţi gîndi cinci minute pe un pod făcînd poze moldova a depăşit cota de inundaţie
un om surprins de viitură
pompierii care se întorceau de la o şedinţă informativă au făcut un cordon uman
şi au reuşit să-l scoată cu tot cu unitatea calculatorului

podul scîrţîie
mi-a fost întotdeauna frică de apă
în '90 m-a surprins viitura la bunică-mea
mergeam cu apa pînă la piept ne îndreptam spre biserică
aşa ne zicea bunică-mea
acum nu mai are cine să zică
la cîteva zile distanţă am mers la scăldat m-a surprins vîrtejul
şi un cîrcel
mi-am băgat o agrafă în şold ca să scap

la ce te poţi gîndi cinci minute pe un pod
ploia îţi smulge carnea şi tu rămîi în oasele goale
nici măcar putere nu mai ai să-ţi acoperi părţile ruşinoase
adică de ce trebuie să ştie lumea cîte coaste ai
sau dacă inima o ai mică

imaginezi repede un război în care tu eşti eroul
vine neamţul şi te întreabă ce ai în sicriu
tu zici kaput mă-ta
vine şeful de scară şi te întreabă ce ai în sacul menajer
kaput mă-ta
ce-ai vrea să am
viaţa mea cu tot cu barba nerasă
cu nick cave
cu tot



cred într-un dumnezeu oarecare
doar cînd am nevoie
nu contează ce dumnezeu
important e să m-ajute
să car un sac menajer
sau un sicriu
în care stă toată viaţa mea
nu mă doare faptul că maică-mea îmi zice că m-am îngrăşat
nu contează că mă cert cu tipa de la radio
pe motiv că cine a regizat filmul rebeca
cireşele din faţa balconului se usucă
deşi în fiecare seară promit că le strîng
şi le trimit în lume asemeni apostolilor
îmi dau pumni în cap şi-mi spun bă ce fel de om eşti
cum vrei să promiţi că îţi vei împărţi viaţa ca pe o bucată de pîine cu altcineva
că la rîndul tău vei da viaţă
cum vrei să te creadă alţii dacă nu poţi face un lucru simplu

cred într-un dumnezeu oarecare
şi în îngerii lui îmbrăcaţi în costume naziste
ei mă opresc dimineaţa cînd mă trezesc şi mă îndrept spre redacţie
mă întreabă ce am în sicriu
eu mă cred pistruiatul şi le spun doar atît
kaput
mă-ta

Niciun comentariu: