vineri, august 06, 2010

house of crosses

o dimineaţă pictată cu aerograful
pe aripa spate a unui intruder
asistenta şefă striga înveliţi dracului mortul
şi aprindeţi o lumînare
eu mă închipuiam băiatul cu chibriturile
dumnezeu mă întreba cît e duzina
la mate nu m-am priceput niciodată
ziceam doamne
dă şi matale cît te lasă inima
o zi două trei
e binevenită şi o prognoză pe termen lung
despre ceea ce se întîmplă în oameni

îmi jucam nopţile la darts prin casharlton
some weed some otis taylor cine pierdea
trebuia să şteargă englezeşte urmele ploilor englezeşti
de pe străduţele tipic englezeşti
pe mine cădea greul întotdeauna
trebuia să trăiesc viaţa ultimul vînzător ambulant de lozuri în plic
intram la harrold.s îmi cumpăram o sacoşă matlasată
o pălărie cadrilată
mă strecuram printre mesele din fast-fooduri
strigam într-o engleză stîlcită
ia lozul nene atăzi avem zodiace
poţi cîştiga o pereche de aripi
un bilet dus întors spre styx square
după cum ţi-e norocul

adevărul e că n-am fost făcut niciodată pentru lucruri măreţe
cum ar fi să conduc un autobuz supraetajat
plin de turişti japonezi care fac turul londrei
n-am fost niciodată unabomber să scriu manifeste copiilor nenăscuţi
în schimb de cînd am fost mic mama făcea naveta
la un liceu din oraş
şi-mi lega oameni de gît să am cu ce să intru în casă

pînă la 30 m-am tot întrebat
ce planuri are domnul cu mine
acum noaptea mă întorc pe o parte pe alta
ca o specie pe cale de dispariţie
captivă în petrolul deversat din plaforma british petroleum
rîd în somn
trag femeile de păr şi în loc să le spun că sînt frumoase
le vorbesc despre mine le spun
că m-am născut cu şapte stele în frunte
şi că se pot caza în trupul meu
ca în burj el arab
au toate condiţiile pentru o veşnicie
de neuitat

o dimineaţă pictată pe stadionul ghencea
muie rapid
un om de zăpadă mă tot îndeamnă
hai trage un bilet şi pune-ţi în gînd o dorinţă
dacă se poate
doar dacă se poate
să nu se mai lepede umbra de mine

Niciun comentariu: