sâmbătă, iulie 15, 2023

puka peace


iartă-mă că n-am mai dat niciun semn

de viață ori vindecare 

nu ți-am mai scris de pe vremea când

îmi potcoveam sufletul la picior

cu câte șase doze de leuvenbrau 16% alcool

și mă aruncam în aer

pe străduțe cochete din sassenhein

spre slava Olandei

nu ți-am mai scris am căutat un moment

să nu te încarc negativ 

cum se spune la modă acum

nici tu nu ai fost prea ok

m-am luat cu-ale mele

și am uitat


nu știu nici acum dacă e bine sau rău

am dat de pomană ce-aveam mai scump

dependența luxoasă la care-am trudit

ani în șir

pe care am ridicat-o cu mâinile mele

piatră cu piatră

bârnă cu bârnă 

vinovat cu vinovat

acum am domiciliu stabil

într-un atac de panică rezonabil

dimineața adulmec ușa aproapelui

dacă nu se trezește la ora știută

mă pregătesc pentru ziua când

mă întreb cât îi ia trupului până

miroase a mort

după ce viața îl părăsește


ca să n-o iau razna de tot

beau compulsiv ceaiuri de lemn dulce 

și semințe de cânepă

gândul că vom muri tot trage de mine

ca un avocat din oficiu care fură clienții

unui coleg slab de înger 

nu moartea mă scoate din minți

ci gândul că toată viața căutăm oameni

cu disperare

ca să avem ce uita cât murim


așa că intru într-o stare de estivare

rememorez hârjonelile noastre rasate

îți scoteam ochii cu Nietzsche care a intuit 

că dragostea noastră e o conversație lungă

între doi oameni separați de neînțelegeri

dar uniți printr-o prietenie erotică

ca să nu ne rămânem datori

inventasem și o monedă a noastră 

ne plăteam unul pe altul în cryptocentauri

când zilele treceau în lehamite 

îți spuneam că 

nu noi decidem ce merităm

noi doar trăim ce ni se dă

iar dacă încă suntem în viață atunci 

înseamnă că nu ni s-a dat 

cât nu putem duce

și probabil de aia mergem

din rău în mai rău


mă puneai să promit

că voi vorbi frumos despre tine

dacă o fi să nu mai fii înaintea mea

exaltat promiteam marea cu sarea

că la înmormântarea ta

voi avea un discurs epic

de pus în programa școlară

că după ce voi spune ce-ai însemnat 

se vor îngropa toți lângă tine

altfel nu vor face față durerii de-a ști

ce-au pierdut


îți scriu să nu uiți:

în scurtele momente de bine

îmi închipui că ești

capucinul bătrân din Buenos-Aires 

care se roagă noaptea

să fie iertat că-n timpul zilei

a iertat prea mult și prea mulți

dacă nu spunem nimic despre ce ne doare

se repetă durerea

dacă suntem prea mândri

devenim rănile pe care

încercăm să le ascundem de alții







Niciun comentariu: