miercuri, iulie 27, 2022

lingua ignota 🙃

 


nu știu dacă-i de bine sau rău

mă obsedează percepția propriului corp

mă ciupesc de obrajii

înfig ace pe dosul palmei

rod unghii până la carne

ok doare

asta înseamnă că-s viu?

mă oglindesc in vitrinele magazinelor

încerc să mă privesc cu alți ochi

sunt frumos sau urât?

sunt brațele mele groase de-ajuns

cât să trec în ochii lumii bărbat

sunt oasele antebrațului suficient de late

cât să poarte un ceas fără ca el să cadă mereu

pe încheietură

ori sunt fragile ca o lună în ultim pătrar?

merg pe stradă È™i-n È›easta mea 

se ciocnesc gândurile 

ca un bulgăre de pirită în concasor

la semafor mă inundă furnicături

îmi vine să intru în pielea celor asemenea mie

să simt ce simt ei

să stabilesc un tipar

de firesc și normal


mă tot gândesc

ce vor spune oamenii

dacă se vor trezi că eu nu mai sunt:

prea tânăr s-a dus? 

avea toată viața-nainte?

așa a vrut Dumnezeu?

atât i-a fost scris?

și vin peste mine stereotipuri cretine

din știri despre morți violente

pe care le-am scris în alte vieți:

un tânăr de 28 bărbat de 40

bătrân de 75

cine eram eu să decid când începi

să fii tânăr sau când ești bătrân

poate la 28 ai trăit tot ce era de trăit

poate la 75 abia atunci ai viața-nainte


în lipsă de argumente

mă pregătesc să pierd oameni vitali

s-o dăm pe aia dreaptă

toți am pierdut pe cineva important

uneori ne-am emoționat

alteori ne-am bătut cu pumnul în piept

și-am făcut paradă că dădea bine

să cunoști pe cineva cunoscut de mai mulți

alteori am plâns neștiuți neștiuții

dar prea puțină esență de om

și vine vremea când moartea

pune piciorul în prag:


ce faci când pierzi oameni cu care te naști

așa cum te naști cu organe vitale

și care cresc natural odată cu tine

așa cum îți cresc mâinile și

picioarele

Niciun comentariu: