marți, martie 21, 2017

breaking news din lumea de dincolo



 dimineața
oamenii își fac din instinct cruce
cînd ies din casă
cînd se urcă-n berline
cînd primesc alerte de crime sau accidente
își fac din instinct cruce
ca niște sepii care împroașcă lichid negricios
să scape de cei ce vor să le facă rău
ei n-au aflat că dumnezeu nu există
dumnezeu e o întreprindere individuală ce dă țepe
cu locuri de muncă în cer
ți se promite marea cu sarea
paradis pe pămînt
condiții decente mîncare și băutură pe săturate
ca să plătească taxa de recrutare
cei care cred cu disperare își vînd agoniseala de-o viață
își vînd casele aurul celulele stem
cînd vine timpul să plece se-adună cu tot alaiul
la porțile cerului
și află că cerul a dat faliment

în cele din urmă am înțeles
de ce lumea se-mparte în oameni buni
și oameni buni de nimic
noi ăștia buni de nimic suntem făcuți din țărînă refolosită
pămîntul bun hrănitor s-a dus tot
în curul celor ce-au ajuns ceva în viață
așa că n-ar trebui să mire pe nimeni răul făcut:
am cioplit oameni și m-am închinat lor
am necinstit muribunzii le-am turnat rahaturi despre viața eternă
pruncilor în loc să le cînt de leagăn le-am îngînat
people are strange
l-am iubit pe cristos obsedant
ca un fervent practicant de jocuri sexuale pe roluri
l-am iubit deviant pînă ce cristosul a cerut ordine de protecție
mi-am cerut partea de moștenire
și-am futut-o la păcănele douămiiste
în speranța că poezia-i mai mult decît o factură proformă
pentru drepturi de autor de doi lei
cînd am crezut că mai jos nu se poate s-ajungi
am mîncat roșcoavele porcilor
cînd s-au terminat am tăiat porcii
cînd s-au dus și ăia m-am îmbătat ca un porc apoi
am rîvnit la femeia aproapelui
la bărbatul aproapelui
la un transsexual asiatic
am furat din biserici și magazine totuna
viața de dincolo e o budă turcească
pe care stai după cum ai plătit:
pe vine ori
în picioare

Niciun comentariu: