miercuri, mai 08, 2024

matutin 🙃🙃🙃🙃

 


bună dimineața doamne din nou

credeai c-ai scăpat? 

vorba aia  

nu te pune cu păcătosul că are mintea odihnită 

am să continui să te bat la cap

până mă mântuiești ori ai să urli ca oamenii

io te-am făcut io te omor 

da’ mai calm

(îmi permit o sugestie: te-am făcut din țărână 

în țărână te-ntorc)


probabil te-ai săturat să mă tot vezi 

înfipt la porÈ›ile cerului mai constant 

ca un soare de iulie 

n-am ce să-ți fac de aia ești Dumnezeu

dar ia È™i tu partea paharului plină 

dacă nu erai tu oamenii ăștia săraki

s-ar fi învârtit ca nebunii în cerc

așa cum făceau urșii eliberați de la zoo

probabil È™tii pe de rost ce am de spus 

ca atunci când fără motiv 

toată ziua îți umblă prin cap

un refren idiot 


uneori înainte să-ncep 

mă umflu în pene ca fariseul din templu 

așa cum el mulțumea că nu e ca vameșul

păcătos 

È™i eu sunt mândru că nu sunt ca alÈ›ii 

nu-È›i cer nimic 

doar îți mulÈ›umesc pentru ziua de ieri 

pentru că mi-ai îngăduit ziua de azi 

pentru că i-ai mai lăsat și pe-ai mei

încă o zi lângă mine 


îmi scutur capul

de parcă aÈ™ È™terge un comentariu 

lăsat la nervi sub o postare pe Facebook 

o iau de la capăt:

am păcătuit împotriva È™i a cerului 

ia-mă ca pe un zilier al tău 

mă opresc 

băiete avem deja o problemă 

o voce din capul meu ca un angajator 

plictisit de cv-uri întreabă superior 

da’ ai făcut ceva să te-ndrepÈ›i?

că nu ne doare gura să spunem

îmi pare rău È™i nici pieptul când 

ne batem cu pumnul

părerea de rău fără schimbare 

e ca berea fără alcool 

îmi scutur iar capul È™i-o iau de la capăt 


am păcătuit împotriva È™i a cerului 

ia-mă ca pe un zilier

nu sunt vrednic să intri sub acoperământul meu

dar spune numai un cuvânt È™i se va vindeca 

sufletul meu

apoi încerc să pun tot sufletul meu

când încep tatăl nostru 

ne iartă nouă greșelile precum

È™i noi iertăm greÈ™iÈ›ilor noÈ™tri 

(aceeaÈ™i voce tembelă începe să râdă: 

să mori tu! pe cine-ai iertat 

ultima oară?)


iau de la capăt 

împărăția și voia ta

bucură-te marie

È™i slavă tatălui 

È™i psalmul 51 

și 23

ca să ies din zona mea de confort 

încep și psalmul 103

avântul È™i aripile mi se frâng 

la versetul 4 

scrie negru pe alb 

el îți răscumără viaÈ›a din adâncuri 

încep să caut avid È™i alte litere lipsă 

vezi doamne? 

dacă ar fi trecut manuscrisul prin mâinile mele 

nu s-ar fi întâmplat asta la corectură 


partea bună din mine 

și partea rea se iau la harță:

partea rea mă face cu ou È™i oÈ›et 

băi idiotul pământului te crezi 

președintele academiei române?

poate de aia n-a vrut Dumnezeu să ajungă 

la mâna corecturilor tale

la cât eÈ™ti de repezit È™i la câtă poezie 

ai publicat în vers alb

nici nu mai È™tii ce-s alea semne de punctuaÈ›ie 

ba mai ai tupeul să crezi 

că asta e rugăciune când de fapt 

tu vânezi litere lipsă 

partea bună încearcă să-mi ridice moralul 

se chinuie să-È™i aducă aminte 

cum se numea preÈ™edintele italian 

care când începea rozariul 

se întreba ce mai au gând ruÈ™ii 

sau americanii 

ca să se roage în tihnă înainte de fiecare mister 

zicea doamne ai grijă tu 

È™i de americani È™i de ruÈ™i 

eu acuma mă rog mamei tale 


în cele din urmă ajung la un armistiÈ›iu fragil 

Domnul doar te încearcă ispita 

e treaba diavolului 

te ispiteÈ™te s-o laÈ™i mai moale 

oricum nu știi să te rogi

arată-mi tu mie vreun om

care È™tie rugăciunea perfectă 

aÈ™a că doamne primeÈ™te 

bazaconia asta 

cu litere lipsă cu tot

Niciun comentariu: