vineri, martie 17, 2017

altă cină de taină. același învins



doamne
te rog din toată inima mea amărîtă și dezmembrată
ca o dacie carosată în curtea rematului
mai dă-mi o șansă
o ultimă șansă
s-arăt lumii ce pot și ce sunt cu adevărat
să merg printre oameni ca oamenii
nu ca un manechin pentru testele de impact
mă jur pe ce vrei
pe sufletul meu dacă trebuie-e tot ce mai am
întreg și purtător de dobîndă-
dacă ai milă de mine și-mi dai șansa asta
(știu că așa am zis și ultima oară cînd am crezut
că mai rău nu se poate dar acum e pe bune
mi-a ajuns cuțitul la os și osul în gol)
o să-mi schimb radical viața
n-o să mai pun gura pe alcool și țigară
o să fac pace cu tine și n-o să mai scriu
nimic rău despre judecata ta dreaptă
n-o să-ți mai omor sfinții în versuri
iresponsabil ca un oier care dă lînii foc în loc
s-o vîndă sub prețul pieții
o să-mi plătesc datoriile și-o să mi tund părul
ca să ajut copiii din kenya

așa mă rugam înainte să intru
la concursul de recrutare pentru un post
de inspector la primărie
în loc să rememorez strategia integrată de dezvoltare a municipiului
am început să-mi închipui
cum voi lua peste 80 de puncte la scris
cum pe fb la profil o să apară
started working as inspector at primăria roman
subiectul 2 cerințe pentru un control viabil intern
m-am pus în locul lui dumnezeu și mi-am zis:
frăție
ce dracu mai vrei de la mine
în toți anii ăștia ți-am dat atîtea șanse
încît a trebuit să chem la mine
pe alții mai buni și mai tineri
ca să păstrez echilibrul
între cei care cer și cei care dau fără s-aștepte nimic
lumea a început să se-ndoiască de mine
a început să vorbească
în cer ca și-n administrația publică
se intră doar dacă ești fiul cuiva important
hai copăcel copăcel
învață să trăiești pe cont propriu
dacă-și pun mintea oamenii își fac
și singuri norocul
eu mă tot milogeam
ce te faci doamne
cu cei ce nu știu să facă nimic?

subiectul 5 comentați conduita funcționarului public
în utilizarea resurselor publice 14 puncte
m-am liniștit ca muribundul care trage aer în piept
pentru ultima dată
mi-am închipuit că sunt surdo-mut
și vînd prin trenuri chinezării
nu-mi pasă ce crede lumea
seara stau la o bere în tosca
și-mi place să cred
că pixurile pe care le-am dat cu 3 lei
au purtat noroc la examene de licență
ori că pointerele cu laser pe care le vînd cu 7 lei
sunt forme de viață
mai blînde

Niciun comentariu: