duminică, martie 14, 2010

sur le pont d'avignon

îmi doresc o femeie pe care s-o alint mărgelata
să aibă o pelerină de piele pălărie cu boruri
şi un pistol cu nouă ţevi
să înjure guvernul
să tragă la întîmplare în idioţii care îmi fură dimineaţa de sîmbătă
pentru că ei nu ştiu
departe înseamnă o zi pierdută
să-mi dea bună dimineaţa în rusă
cînd mă trezesc la şapte
să se aşeze peste mine şi să mă întrebe
băiete unde crezi că te duci
doar nu eşti prost colegii tăi vin la muncă după 9

o femeie care să-mi deschidă uşa
să-i zic bună seara sînt peter pan şi habar n-am cum să zbor
poate mă înveţi tu
am la schimb un bilet la concertul travka

dacă stau bine şi mă gîndesc eu n-am fost în stare să inventez nimic
toţi prietenii mei au numele radu
un radu a inventat războiul cu pepeni
un alt radu a pus pe hartă constelaţia mor-mor
mai am şi un andrei dar el nu mă ştie
el vorbeşte pinguina şi e mai greu să ne cunoaştem

sînt încă mic şi mă joc de-a nu mă prinde vîntul
am sandale de plastic
alerg de la tocul unei uşi la tocul altei uşi
dacă mă prinde vîntul mi se încreţeşte pielea
ca atunci cînd stai în apă prea mult
şi stau bosumflat toată ziua

sur le pont d'avignon
on y dance on y dance
les jeunes filles font comme ci

les garsons font comme ca

dacă aş fi fost nicu covaci mi-aş fi luat cetăţenie
în tine
nu-mi place să fiu patetic dar să mă fi văzut
cum îmi şterg ochii cu mîneca
fredonînd un imn oarecare
cu mîna dreaptă pe-o inimă oarecare

sur le pont d'avignon trec eu
cu hainele mele cumpărate de la tk max
120 de lire de la tocul unei uşi la tocul altei uşi
o pereche de sandale de plastic
îl aştept pe alex să-i dau sumarul
echipa de handbal iar a luat-o
legislaţie mai dură pentru concediile medicale
mă aşez pe marginea şanţului îmi scot bocceluţa
brînză cu ceapă verde
bunicul meu se şterge pe o frunte oarecare
cu o mînă oarecare
miluţă continuă tu
soarele arde
bag măturica-n găleată
zic eu vreo sută de cuiburi pline cu gîndaci de colorado
ca un lunetist
scrutez bucata de tarla

pînă la sase e gata

e dimineaţă în san antonio

les garsons font comme ca


2 comentarii:

ZiuaDeDupa spunea...

Le-ai cam amestecat in textul asta, Margelata ta, Peter Pan, Covaci. Nu imi place prima parte, si nici nu sunt imagini reusite.
Si sa nu imi zici ca nu rezonez, pentru ca sunt sigura ca nici tu nu esti multumit de ce ai scris. Sau cel putin stii ca poti s-o faci de zece ori mai bine.
Ce mi-a ramas dupa ce am citit? Ascult Travka si e mare pacat ca nu am apucat un concert de-al lor. ("Am haina de mag, sunt asa de schimbat,
Prin sufletul tau vad tot in lumini") Si-acum zambeste! :)

boteugen spunea...

Mie mi-a plăcut în linii generale textul. La fel şi youtube-ul, numai separat de text. Părerea mea e că n-ar absolut nici o legătură cu textul de mai sus.

Am citit cu interes,
Eugen