duminică, august 17, 2008

where do the children play

"în ce crezi acum cind cei din jurul tău pier"

ei nu-i plac amintirile
pentru că amintirile spune ea te fac mai greu
orice om vine pe lume cu oasele pregătite pentru cît mai multe momente
de ratare cel puţin aşa spune ea cînd vrea să mă simtă se desparte de mine
şi doarme singură

ea era o ferigă sau iederă
nici eu nu mai ţin minte ce era n-am văzut-o demult
i s-au întîmplat multe lucruri importante şi eu n-am fost acolo
ca de exemplu cînd au dormit cei de la travka la ea acasă
ea era întotdeauna aceeaşi se legăna cînd o ţineam în braţe
mie îmi creşteau solzi mă îmbătam din două beri negre
eram întotdeauna altul

ea se legăna întotdeauna în braţele mele eu îi cîntam un vietnamez
se legăna pe o bombă americană rîdeam amîndoi îşi dezvelea dinţii
ca şi cum un primar ţanţoş ar fi dezvelit o statuie îi cumpăram un tractor de bomboane şi
cum rîdeam ştiu sigur acum
tocmai acum cînd pielea mea miroase
ca o mirişte arsă

ei nu-i plac amintirile
mirosul de salam din tren
oamenii fără gură
păsările moarte
mamele moarte
drumurile lungi
săruturile scurte
nesiguranţa

eu am un brigeac cu care desfac berea dis-de-dimineaţă
stau într-o redacţie pustie şi număr pe degete
zilele în care am fost sincer
zilele în care mi-a fost frică
ioana tot timpul spunea că nu putem scrie nimic dacă nu ne doare
nu putem spune nimic dacă nu ne doare
mai bine rămînem în încremenirea noastră
şi ne prefacem puternici

am un briceag cu care desfac berea ca pe nişte vene
şi din vene ies bule de gaz sorb lichidul şi-mi spun asta e pentru tine draga mea
la mulţi ani ce folos au toate dacă eu nu exist

un vietnamez se legăna pe o bombă americană şi ce zîmbete doamne
ce zîmbete mai ţin minte că ţi-am cumpărat odată 300 de tablete de ciocolată
un ou kinder şi o floarea soarelui
cam cu asta rămîi cînd trenurile se-ntorc în triaj

ar fi mai simplu să crezi că oamenii care nu mai sînt lîngă tine
nu mai există
şi că nu s-a întîmplat nimic din ceea ce s-a întîmplat
dar ce te faci cînd creierul derulează aceleaşi secvenţe
iar tu în trupul tău eşti un deţinut care asistă la un program de reeducare

ea era o ferigă sau ideră
eu eram un supererou sau o peşteră

Niciun comentariu: