vineri, februarie 06, 2015

commonwealth (să nu donezi sînge vinerea)



unii au vorbit despre tatăl loc cu ură
ca alexandru cel mare despre tatăl său filip
poate a fost bărbatul crud care i-a învățat
cum să taie vițelul cel gras
ori meșterul priceput care le-a arătat
cum să restaureze duesenberg-ul cel scump
mie mi s-a spus doar că nu pot schimba nimic
sînt sînge din sîngele său
ce-o mai fi însemnînd și asta

cît vreme am stat în liceul de aviație
mi-am petrecut nopțile cîntînd cu jumătate de gură
ca johny cash
i hurt myself today
nu ca să văd dacă mai simt ci ca să fiu sigur
că din coastele mele nu curge
sînge și apă

ca să fiu sincer
cînd am donat prima oară sînge
puțin mi-a păsat de necunoscuții
cărora le frigea buza după o transfuzie-
nu obișnuiesc să fac fapte bune pe nevăzute-
eram curios doar să știu ce simți
cînd viața se scurge din tine

lîngă mine stătea un tînăr firav
maistru militar clasa a III-a
în ziua aceea căuta doar să scape de curățatul zăpezii
în unitate
a leșinat înainte ca asistenta să-l înțepe în degete
mi-am zis atunci iată cei pățesc cei care cred
în porcării despre cum ți se îndeplinește ceva
dacă-ți dorești prea mult

cînd mi-au spus că am o grupă foarte rară de sînge
mi-a venit să-l apuc pe dumnezeu de-un picior
și să fac din aruncatul său probă olimpică
mintea mea a început să gîndească febril
garantate afaceri
cu bonurile de masă primite voi putea
să-mi trăiesc liniștit visul britanic:
de boxing day să stau în trafalgar square
cu o pancartă pe care scrie:
best human being forever
only 3 pounds per day

Niciun comentariu: