luni, septembrie 27, 2010

în dulcele stil jedi

după o seară în care femeile împărţeau
reţete pentru gătit ghebe
a venit o dimineaţă
ca un lumînărar pentru vii
aveai febră şi ţi-am adus un măr
îi răsuceai codiţa pînă s-a rupt
la fiecare răsucire îngînai alfabetul
codiţa s-a rupt la litera d
probabil îţi era ursit un bărbat al cărui nume
începe cu d

între două conferinţe de presă
mă gîndeam că aş putea să-ţi fiu nicholas cage
picat din cer direct în mijlocul unui sens giratoriu
în urma mea muncitorii de la salubritate
ar fi strîns pene căzute din aripi
le-ar fi păstrat înmuiate în spirt
crezînd că vindecă boli
aş fi fost senzaţia verii
un înger cu aripi slinoase care bea şi fumează
care ia cina cu-ai tăi
apoi s-ar fi transformat în om după ce
ţi-ar fi adus la viaţă motanul căzut
pe fereastră


uneori senzaţiile mă învăluie
ca o mulţime aşteptînd deschiderea
unui magazin cu preţuri promoţionale
îmi vine să mă spun tot ţie
chiar dacă mă fac de ruşine
la început nici nu ştiam ce trebuie să fac cu o femeie
prima iubită m-a învăţat să ne ţinem de mînă
să ne plimbăm
să adoptăm şine de tren pe care nu mai călătoreşte nimeni
a doua m-a sărutat franţuzeşte
m-am speriat aşa de tare că mi-am şters limba
cu mîneca

draga mea acuş fac 31 mi-ai spune că asta e o vîrstă
cînd bărbaţii s-au copt şi se aşază la casa lor
cred că a venit vremea să par matur
nu prea am înţeles de ce eşti bărbat doar dacă ai ce să oferi
pentru moment nu am nimic ce să-ţi dau
degeaba ţi-aş spune să visăm ca peter pann mese îmbelşugate
şi ele vor de veni reale
tu mi-ai răspunde că ai nevoie de lucruri concrete
cum ar fi mobila de care te loveşti pe întuneric

în fine
dacă un lucru concret mi te-ar aduce aproape
mi-aş face un credit ipotecar pentru o scorbură
o vom renova cu pielea noastră încinsă
ne vom picta unul pe altul în joacă
şi ne vom locui ca un proprietar ce plăteşte la timp
toate impozitele

Niciun comentariu: