vineri, ianuarie 18, 2008

rezerve strategice

totul a început bine. dimineaţa aprinde oamenii îi văd ca nişte bile de fosfor înaintînd voiniceşte
prin ploaie. le ţin pumnii îmi vine să ies la balcon să-i încurajez. în următoarele zile o cometă
cu diametrul de 13 km va lovi pămîntul cu 200 de mii de kilometri pe oră impactul va produce pierderi la scară globală. mă gîndesc la o ascunzătoare bună poate subsolul blocului
sau adăpostul antiatomic al episcopiei.

geamurile s-au aburit. şi pentru asta am explicaţie. îmi place să cred că m-au vegheat peste noapte
douzeci de jandarmi cu nasurile lipite de sticlă.
lucrurile încep să mărşăluiască prin cameră într-o cadenţă îmbietoare.
plapuma sticla de suc lumînarea pe care am primit-o de la ela cohen perţa sf. augustin şifonierul.
clopotul de lemn cu limba de plastic pe care scrie odessa cu alb. clopotul primit de la doamna maria din chişinău. femeie bună la suflet chiar şi după ce i-a murit singurul băiat într-un accident.

totul a început bine. dimineaţa aprinde oamenii îi văd ca pe nişte cuptoare încinse în care se topeşte oţelul. în următoarele zile o cometă cu diametrul de 13 va lovi pămîntul cu viteză năucitoare. mă gîndesc la o ascunzătoare mai bună.

*

mi-am dorit mult să fiu soldat. să port caschetă pămîntie în care să ascund firicele de tutun scoţian şi foiţe subţiri de hîrtie. din cînd în cînd frate-miu îmi arată pe web cum răsuceşte
ţigări englezeşti. sunt zile în care fumează numai tutun moldovenesc şi se strîmbă.
să port o caschetă pămîntie în care să păstrez fotografii alb-negru cu noi la cununia civilă.
să am buzunare pline cu fleacuri care mă ţin în viaţă briceag brichetă de magneziu batoane energizante.
mi-am dorit mult să fiu soldat. ei sunt cei mai aşteptaţi oameni de pe pămînt.

aniversez. două luni de cînd ţi-am auzit vocea. două luni de cînd am făcut primul
om de zăpadă şi l-am numit fred. două luni de cînd mi-ai împrumutat pachetul de şerveţele
mentolate eram într-o întîlnire mai importantă răcisem cobză.
mai vrei puţină şampanie? ce pahar vrei am unul cu picior lung ca de barză şi unul mai mic pentru coniac. nu mulţumesc m-am ameţit
aniversez şi toată aniversarea şampania paharele oamenii de zăpadă mentolul sunt în creierul meu. captiv într-o pămîntie caschetă camuflajul perfect pentru o garsonieră pustie.

*

îţi spuneam că totul a început bine. cu noi trecînd graniţa dinspre mexic spre florida.
în următoarele zile o cometă cu diamentrul de 13 va lovi cu o forţă năucitoare.
nimeni nu ştie unde va lovi. poate va scufunda pescadoare poate va face ţăndări muntele rushmore. impactul va produce pierderi globale mă gîndesc la un mod mai plăcut de a ne petrece ultima zi. poate făcînd dragoste ori acoperind ochii copiilor.

Niciun comentariu: