vineri, septembrie 03, 2010

the new shit of the year

mă trezesc dimineaţa cu un simţ profund de responsabilitate
mai întîi fac prezentările
îmi spun fiule iată scîrba ta
scîrbă iată fiul tău adoptiv
în faţa oglinzii mă surprind vorbind singur
apa înţeapă fruntea
un fel de ace înfipte într-o păpuşă vodoo
deschid gura mă întreb cînd va cădea următorul dinte
îmi rezerv un moment în care mă cred un savant nebun
singurul care ştie codul secret de lansare
a unei atomice bombe care dacă nu pune capăt
revoltei
măcar să-mi aducă puţină căldură

cînd ies pe stradă îmi propun
să iubesc pînă la următorul copac
să ghicesc viitorul în plăcuţele de înmatriculare
ale maşinilor
să fac din autobuzele cu navetişti mesaje de pace
pentru specii încă necunoscute din univers

ieri a fost pur şi simplu
o zi bună
o zi gratuită
sponsorul naţionalei de fotbal mi-a trimis un colet
cu 24 de doze de bere şi un tricou
22 de milioane de suporteri o singură inimă
am rîs de cretinii care au venit cu ideea sloganului
i-aş întreba dacă au consultat ultimul recensămînt al populaţiei
am ieşit să-mi iau ţigări
ăştia de la marlboro aveau promoţie şi mi-au dat o brichetă gratis
ştiu că întotdeauna cînd ai cîştigat ceva urmează să pierzi
lucrurile bune ţin doar pînă seara
bricheta s-a stricat
am luat amendă pentru că am trecut pe roşu
am mîncat iar prea mult
şi am dormit doar două ore

după o zi gratis
urmează o zi concasor
în care lucrurile capătă fălci şi te strivesc
te storc pînă la ultima fibră de kimberlit
isu a dat amendă spitalului că nu are plan de evacuare
încă o etapă din campionatul municipal de minifotbal
la ora 17 alegeri pentru şefia unui partid şi conferinţă de presă
te simţi ca un bloc de sare care se face mic tot mai mic
pe măsură ce-l ling animalele

cineva îmi spune că e bine că aşteaptă mai mult de la mine
acum că mi-am limpezit sentimentele
mă trezesc în toiul nopţii şi nu ştiu unde mă aflu
uneori în somn stau de vorbă cu poliţiştii comunitari
îi întreb dacă au identificat bătrîna care s-a aruncat de pe pod
alteori mă grăbesc să ajung înaintea legiştilor la bariera de la ieşirea din oraş
o cisternă cu gpl trasă pe dreapta
aparatul foto se transformă îi cresc picioare şi mîini
umblă de colo colo ca titirezul împărţind fleshuri
un bătrîn întins pe şosea
alături o geantă de piele
şi un testicol din care încă mai ies aburi

Niciun comentariu: