vineri, septembrie 23, 2011

țup țup țup

la naiba cît de repede îmi trec zilele
ca și cum te-ai duce într-o benzinărie
și umpli rezervorul de cîți bani ai
în urma ta alții se holbează la pompa electronică și zic
bă ăsta și-a permis

ei nu știu
nopțile mele sînt plăci de rigips
izolez un apartament invizibil
cînd is ies din casă spun
doamne facă-se voia ta
sînt conștient inima mea e un sac de tifon
în care bunică-mea pune laptele prins
la copt

e o chestie curioasă
dacă mă rog într-o zi dumnezeu nu mai are timp de alții
dacă în altă zi nu mă rog el coboară din cer și face ședință de sumar
tu ce trăiești azi?
eu?
aș putea să-i spun că sînt mahmur
că mă simt ca un bagaj pierdut
pe luton
că aș vrea să joc nouă pietre
sau flori fete sau băieți melodii sau cîntăterți
adevăr sau provocare
provocare?

știi că nu mai pot da înapoi
scriu cu laba broaștei
în timp ce izolez apartamente la prețuri convenabile
apartamente invizibile
îmi fac tatuaje între degetul mic și arătător
patru puncte simetrice și unul în mijloc
acolo sînt eu
puăcăriașul în mijlocul celulei
iată-mă doamne
nu vreau iertare

bunică-miu mă întreabă cînd mă însor
eu îi răspund că pot să donez sînge în o mie și una de feluri
în o mie și una de nopți
sînt robinson crusoe
iar propria-mi umbră e vineri
slujitorul cel credincios
îl învăț limba română
și urîm amîndoi canibalii

sau aș putea să fiu chowder
ucenic bucătar
să nu mă pricep la nimic
să mi se facă foame sau iarnă în toiul nopții
și să te cumpăr ca mirodenie
cu cinci mii de dolopi


cu tăcerea mă fac frate de cruce
scot un cuib de cartofi
e recoltă bună
dacă vesel se trăiește unul altuia zîmbește
țup țup țup din creangă-n creangă
îmi coc umbra o fac felii și-o împart cu tine



Niciun comentariu: