joi, mai 08, 2008

stoned immaculate(me&my opi)

i carry your heart with me(i carry it in my heart)

(stoned)
în timp ce tu citeai cummings
eu scoteam o cadă de fontă din baie
mi-a căzut peste mîna dreaptă aproape mi-a secţionat venele
am încercat un salut mîna nu mi-a răspuns
mă uitam la ea ca şi cum aş fi văzut-o demult
unde nu-mi aduceam bine aminte

am răsuflat uşurat
mă pot închina ţie şi cu mîna stîngă(ştiu c-ai să mă ierţi)
dar dacă-aş fi fost vreun poet
şi existenţa noastră ar fi depins de asta
oare ce-aş fi făcut

probabil convalescenţa mi-aş fi petrecut-o într-un azil de poeţi
(era la mintea cocoşului că şi poeţii au un azil ca toţi veteranii din toate războaiele)
m-aş fi plimbat prin grădină c-o privire sticloasă
aş fi stat ursuz la fereastră
în schimbul de ture aş fi rugat asistentele să mă sufoce cu perna
să nu aştept ziua de vizită cînd vii cu fetiţele noastre şi
ele întreabă bărbatul acesta e tati ?
iar tu le răspunzi nu tati a plecat
să lucreze pămîntul pentru o vreme

*

(stoned)
la şapte kilometri-n aval e o cetate despre care nu ştiu prea multe
(ai observat cum în vreme de pace zidurile sunt nişte bunici
care spun poveşti despre groaznice lupte ?)
aşa se va spune şi despre noi într-o zi cînd te-ai baricadat
cu armata ta de păpădii şi floarea ursului
eu eram generalul unei armate de greieri am început un lung asediu
şi doamne ce încleştare ce vaiete ce de răniţi
puful cădea de pe ziduri ca apa fierbinte
spre seară te-ai furişat în cortul meu
mi-ai spus că puteai rezista mult şi bine
dar poporul tău violet nu era obişnuit cu vărsarea de sînge
ai capitulat ţi-ai deschis coapsele şi-am semnat un tratat de pace

*
(stoned)
în timp ce tu dormeai m-am suit în copacul din faţa balconului
şi-am cules un soare sau doi am scos seminţele i-am stors
am făcut suc ţi-am lipit paharul de frunte şi te-ai trezit
mi-ai spus că ai visat urît îţi aduceai vag aminte
se făcea că eram o lăcustă am căzut în iazul episcopiei
a venit o ştiucă m-a înghiţit stăteam în burta ei te strigam
apoi a venit un pescar cu năvodul şi
n-ai mai putut face nimic

*

(immaculate)
cînd dansează iubita mea
picioarele îi ajung în beciul cu vinuri
muncitorii abandonează strungurile şi salivează pe şoldurile ei
caşaloţii îşi întrerup marea migraţie îşi spun unul altuia
la naiba doamne la naiba de ce nu trăieşte sub apă
iubita mea s-a născut în insula paştelui
a crescut şi-a ajuns cea mai înaltă femeie o pot vedea din orice punct al universului

*

(stoned)
în timp ce tu citeai cummings
ca să-mi dai puţină atenţie
am ucis un milion de bizoni
şi am ras hiroshima
de pe faţa pămîntului

Niciun comentariu: