sâmbătă, octombrie 01, 2011

from scarborough fair with love 3


te rog puțină atenție

a început campania de recoltare la sfeclă de zahăr
au venit cu furci și lopeți
e drept eram copt
am intrat în cartea recordurilor
cred că aveam cea mai mare inimă sau sfeclă
nu mai contează

în ziua mea liberă ar trebui să scriu
despree niște incompatibili din consiliul județean
despre tînărul mort din torino care cică e de la noi
despre o bătrînă și fiul ei
care au murit după ce au coborît în beci să verifice tulburelul

auzi?
nu vrei tu să-mi smulgi inima din piept
ca și cum cum ai mulge o capră
și s-o arunci animalelor
nu vrei tu să mă oprești pe aeroportul din luton
și să mă întrebi cum mă cheamă?
eu habar n-am așa năuc
mi-am lăsat numele acasă
măcar să am la ce să întorc

există o zi
o singură zi
în care îl duci pe dumnezeu beat acasă
să nu crezi că te ține minte și îți face favoruri
tu cînți doar un paznic de seară
a venit foc să-mi ceară să-și aprind-o țigară
și m-a văzut lăcrimînd

ce ți-aș putea spune eu astăzi
cînd nu am nimic de spus
cred că fiecare dintre noi ar trebui să aibă o zi ca asta
o zi în care pur și simplu să taci
să zaci ca o pară într-un pod plin cu fîn
și să te coci
apoi un copil să muște din tine

dă-mi doamne pe cineva să muște din mine

o zi în care să-mi pun castane în brîu
să cobor în london victoria
să iau ostatec soarele
și ca-n filme să negociez cu bob marley:

vreau să am părul rasta
un elicopter care să mă ducă pe insula lui vali sterian
toți să se holbeze la mine
cum naiba e posibil
sâ arzi mai ceva ca un om și să cînți

și uite-așa cînt

ce obosit pot fi
doamne ia-mă la tine
dar domnul e mahmur
are oase de sticlă
într-o vreme mi-a venit o idee năstrușnică
ce-ar fi fost oare să-mi înregistrez inima ca pf la registrul comerțului
obiect de activitate servicii funerare și regrete
știu
o tîmpenie mi-ai spune
dar cîte vieți poate să moară un om?

aberații normal
m-am obișnuit să vorbesc numai sîmbăta
cînd tot ce a trebuit să fie creat s-a creat
eu vin la spartul tîrgului
cu un link sau în cel mai rău caz
cu o icoană în care cineva șterge cu părul picioarele unui crist
și spune ceva memorabil

atît de mult îmi lipsești
că-mi vine să fac lumea din nou



Niciun comentariu: