sâmbătă, mai 19, 2012

headstone


oare n-ar fi mai simplu ca în loc de chipuri
să avem o piatră funerară
pe care să scrie data nașterii și a morții
cine ne-a făcut
ai cui am fost și ai cui sîntem
ce realizări avem în viață
măcar așa să știm cu cine avem de a face
poate că dimineața ne-am trezi în paturi străine
ne-am îmbrăca fără cuvinte sau regrete
pentru că știm la ce să ne așteptăm
azi e azi nu luni marți sau miercuri
vom vedea dacă va mai fi mîine
trupul pe care l-ai lăsat în urmă
va deveni și el urmă

de ce să nu recunoaștem
seara cînd tragi plapuma peste gură
te întrebi tu cine dracu mai ești
îți numeri degetele coastele tîmplele
ca să fii sigur
că ești tu și nu o curvă pe care ai agățat-o de ziua orașului
să umple bruma de casă
cît îți lipesști

apoi te iei la palme și-ți spui idiotule
puteai să lași un bilet
să spui
că azi nu ești tu
pentru că puteai să faci curat
să aștepți musafiri
ori să te faci praf cu îngerul păzitor
care și-așa are pe cartea de muncă două avertismente
pentru absențe nemotivate

eh
 vorbesc și eu ca prostul
e mai ușor să ții capul pe umeri
decît o piatră pe care să scrie
am fost

Niciun comentariu: