sâmbătă, septembrie 21, 2013

ultima noapte cu greiere

imaginează-ţi asta

o dimineaţă de sîmbătă în care te strădui să fii punctual
ca umbra care te însoţeşte printre neoane
un autocar plin de femei care vorbesc de reţete naturiste şi despre cum au mai dus-o
în ultimul timp
închizi ochii
în fond ce ţi-e drumul spre piatra
ori cu feriboat-ul din dover

ţi-e dor de tine
ţi-e dor ca de bunicul pe care l-ai băgat în pămînt acum o săptămînă
şi n-ai avut timp să-l plîngi(timp n-ai avut mă întrebi
timp ai avut n-ai avut o durere) ai plîns de plînsul altuia
şi-atît

(tătaia stătea în sicriu cu un genunchi ridicat ca atunci
cînd a fugit prin sat după mine pentru că am înjurat
prima oară
mi-au spus mai tîrziu că
s-a răcit prea devreme)

demult aveam o obsesie(şi-acum o am)
sunt cressus şi tot ce ating se transformă în oameni
sunt cressus şi tot ce ating se transformă în lipsă
lovesc o castană căzută
îmi spune mersi şi-o ia la vale
îi spun
femeie
stai lîngă mine că nu se ştie
poate te mîntuie roata unei maşini
poate piciorul unui copil va arăta adevărata ta faţă

o noapte întreagă am dormit cu un greiere-n cameră
a fost un război corp la corp
suflet la suflet
mi-am legat ochii şi-am zis
lasă-mă să trăiesc altfel te dau pe mîna pescarilor

cît am stat cu ochii legaţi m-am întrebat
de ce morţii trebuie să fie bine îmbrăcaţi
cu ochii închişi cu ceva alb băgat în gură
cu o pălărie pe cap(sau lîngă)
în vreme ce greierii au la cap insecticide ruseşti

de fiecare dată cînd inima bate
se duce un om
ca atunci cînd în sat clopotul bate rar
de fiecare dată cînd mă trezesc
dumnezeu pune capul în pernă şi-mi spune
eşti liber




Niciun comentariu: