miercuri, noiembrie 16, 2016

micule diavol



sper ca acolo unde-ai ajuns
să-ți fie bine și cald
aici ne pregătim
de ierni nucleare și învieri ecologice.

descurcăreț cum te știu
cred că te-ai adaptat la viața de dincolo
la fel de ușor cum te-ai adaptat la viața de internat.
de ești în iad acum sigur spui bancul cu ion
și beșina pe care a tras-o de-a ieșit cristos din icoană
să ia o gură de aer
iar diavolii rîd de se cacă pe ei.
de ești în rai sigur spui bancuri cu draci
iar îngerii rîd de le sar fulgii
și penele.
aici
cînd ne masturbăm cu gîndul la singurătatea noastră
legăm rușinați răstignitul la ochi de parcă
răstignitul ar fi personajul din x-men care aruncă
foc din priviri.

cred că și-acolo ai început concursuri de aruncat
baioneta în ușă
deși nu mai sunt pedagogi de cămin
ca marieta sau popa care să ne lasă fără
ușa de la cameră iar noi să batem la intrare în cuie
o pătură.
aici
medicii militari bat darabana în masă
îmi spun că armata nu are nevoie de oameni comozi
mă întreabă de ce n-am profesat ca avocat sau notar
dacă tot am terminat dreptul
eu le răspund că am prins vremuri în care
trebuia să dai 10 mii de dolari pentru doi ani de stagiatură
și că visam să prind criminali cum făceau
pinatel și lombroso.
n-am prins criminali dar am învățat
să ghicesc viitorul
în crucile sfîntului andrei.

nu ne-am mai văzut de vreo 20 de ani
cam de cînd ai plecat fără bilet de voie
cu sacoșe de rafie în care ai pus tot ce-ai fi putut să însemni.
sper că te-ai făcut mare și responsabil ți-ai întemeiat o familie
și-ai adoptat niște sfinți. poate copiii ăia din biblie
care-au rămas fără limbă după ce au refuzat să mănînce carne de porc.
aici
căutăm oameni înfrigurați și nu găsim
ca atunci cînd te apucă pișarea și nu te poți abține
te duci la primul copac desfaci prohabul
apoi îți cauți febril penisul și nu-l găsești
pentru că s-a făcut cît o ghindă
de frig.
eu merg la înmormîntări diverse și-mi vînd cărțile publicate
mai ceva ca la bookfest.
oamenii cred că scriu texte religioase apoi se caină
c-au aruncat bani pe fereastră și se roagă pentru
sufletul meu.

îți scriu ca să știi că nu ești singur.
numai viii sunt singuri pentru că despre asta
e vorba în viață.
ne vom întîlni într-o zi cînd cerul va fi stația de autobuz selena bacău
controlorul o să ne prindă fără bilet
o să ne toarne directorului săbăoanu
o să ne scadă notele la purtare
mai ceva ca apa siretului în veri secetoase.
și în pauza mare
cînd ne va fi foame
vom sta pe holuri cu micuțul nirvana și moiș
ca nemții din cărțile lui sven hassel
citite pe-ascuns la ora ora de biblie.
vom pîndi fetele care se întorc molfăind
de la panificație și le vom vinde bilete imaginare la discotecă
pentru cîțiva covrigi cu susan.


Niciun comentariu: