marți, noiembrie 08, 2016

utilitar aplicativ



pierdut prin trenuri de noapte
ca un fragment de memorie de care toți ar vrea să scape
trenuri de noapte ce devin un cocon uriaș
gări în care aș coborî cu o poftă nebună să mă las studiat
ca o larvă nemaivăzută
ori gradat profesionist cu bocancii așa lustruiți de zici
că am luna la picioarele mele
ronțăitul mecanic al roților care trec
poate peste oasele celor ce n-au mai apucat epoca trenului
poate peste mamuți bătrîni ce și-au găsit sfîrșitul în permafrost
gutarala tăcere în care auzi arcuri electrice
singurătatea compartimentului ca proteina pură

și-atunci îmi zic
într-o zi eu și rucsacul meu vom merge la psiholog
nu înțeleg de ce eu pot duce în mine atît de multe
și-n el încape atît de puțin
cînd unicul scop pentru care dumnezeu l-a creat e să ducă
tot ceea ce ai

și las în urmă orașul acesta în care
a înflorit varza decorativă sădită de primărie-n jardiniere
mai bine-ar fi sădit flori carnivore pentru că aici
totul te mănîncă de viu
dacă ții ochii deschiși îndeajuns
poți vedea cum înghite orașul
oameni ce montează ornamentele de crăciun
cocoțați pe macarale minuscule
obiective protejate și camere video ce înregistrează
șicanări violente în trafic

am obosit să tot văd
cum oamenii își revendică morții de parcă-ar fi jurați la vocea româniei
în timp ce morții s-au stins mai singuri ca o țestoasă ce eclozează
oameni concediați pentru că într-o zi au încercat
să-și ascundă votca pîrlită din respirație
în timp ce patronii cad pe sub mese la agape  frățești
m-am săturat să văd bărbați braț la braț cu femei
duminica la biserică de parcă-ar pecetlui
divorțuri în birouri de mediere
să mă rog să blestem și să cer imposibilul
de parcă dumnezeu ar fi concurent la X factor

trenuri de noapte ca un confesional
scîrțîitul metalic al roților te anunță
fiule ești iertat mergi în pace
lumini întuneric lumini întuneric lumini și iar întuneric
te dilată apoi de contractă
pînă trupul devine un traseu utilitar aplicativ
în care escaladezi un mormînt
sari peste zilele proaste
te rostogolești ghemuit în propria țeastă
te tîrăști prin noapte mergi în echilibru pe-o cruce
printre oameni faci slalom cu sufletu-n brațe
ca să-ți cîștigi norma de hrană
stabilită prin lege

Niciun comentariu: