vineri, aprilie 23, 2010

evadarea din oz

sînt fericitul cîştigător la 18 din 1979
locuiesc în apartamentul 18
cînd eram mic mergeam pe stadioane şi visam să fiu
cel care schimbă scorul pe tabela de marcaj
tabela de marcaj era atît de înaltă încît în pauza meciului puteam să dirijez avioane
îmi doream să fiu irina margareta nistor
să-ţi pot spune salut în toate limbile chiar şi în limba animalelor
ori să-ţi traduc ce nu înţelegi
să fiu urmărit de securitate pentru că într-o dimineaţă
pe un peron ţi-am zis ceva ce te-a făcut să roşeşti

de la o vreme trăiesc muşcîndu-mi limba
ca atunci cînd am şoptit primul te iubesc şi-am fugit
de ruşine n-am ieşit din casă vreo două zile
exersasem în faţa oglinzii te iubescul perfect
poate de aia mă selectaseră profesorii în corul şcolii
dar tot nu-mi ieşise
îmi mai doream iarba fiarelor
pe atunci încă nu se inventase check in-ul din aeroporturi şi nici fisele
telefoanele publice funcţionau doar cu lucruri importante de zis

draga mea n-am reuşit nimic din toate acestea
dacă vreodată aş fi fost un super erou
m-aş fi numit arthur
din bradul crăciunului de anul trecut
mi-aş fi făcut o sabie şi aş fi luptat pentru toţi cei care
fac lucrurile numai pe jumătate
limbi străine ştiu prea puţine
o rup puţin pe franceză în engleză mai mult
numai noaptea înţeleg animalele
cînd se cheamă să ne ia locul
de cînd ai plecat sau de cînd n-ai venit m-au năpădit gînduri ciudate
mă gîndesc din ce în ce mai serios să-mi schimb meseria
o să-mi iau un extravilan în kentucky o să plantez o livadă
şi-o să fiu crescător de nuci

tu ce crezi
nu e o perspectivă de viitor?
mi-am zis că dacă tot e s-o duc fără tine
o să am grijă de nuci ca de copiii noştri (ştiu că ţi-ar fi plăcut să se numească egidiu sau tudor)
măcar pot să sper că la bătrîneţe
îmi vor mulţumi verde
vor avea grijă să nu-mi cheltui pensia pe nimicuri
şi vor vorbi despre tine
ca despre un ocean care cîndva
exista în locul unei cîmpii

Niciun comentariu: