joi, ianuarie 20, 2011

california


singurul lucru care contează
dimineaţa
mă uit la geanta mea de reporter
în care-mi păstram agendele
s-a descusut o vreme o ţineam laolaltă cu nişte agrafe
în cele din urmă m-am despărţit de ea ca de colega din banca a treia
pe care am sărutat-o la balul de absolvire

acum geanta mea stă răsfirată pe bibliotecă
mă gîndeam că n-am avut timp să-i fac funeralii
dacă un fluture se îngroapă în cutii de chibrit
de ce n-ar putea şi genţile să fie conduse pe ultimul drum
creştineşte

cu un gest pacifist
îmi strecor buletinul într-o husă de telefon
cred că tărie în lucrul acesta
oriunde mă duc îmi iau identitatea cu mine
ştiu din experienţă
că poţi muri nenumit
iadul nu e pentru cei păcătoşi
aşa cum după o noapte urmează o zi
eu cred că după moarte urmează iertarea
iadul e pentru cei pe care nu-i revendică nimeni

seara îmi găsesc liniştea în lucruri simple
mîngîi pervazul pe degete urme de praf
ca nişte picături de apă după ce-ţi treci mîna
prin blana unui animal credincios
pariez la curse rupestre
desenez pe toţi pereţii mamifere ciudate
ele încep să alerge pe loc
pariez întotdeauna pe cel care are ultima şansă
simt adrenalina în creier
doar cei fără şansă îmi mai pot ridica pulsul
cîştigătorii nu mă mai emoţionează demult

plescăi din limbă a pagubă
cînd mamiferul ales a eşuat previzibil
din şifonier scot un umeraş mă închipui regele arthur
ating televizorul de două ori apoi solemn îi spun
rise sir galahad
mă apucă un rîs nebun
convulsiv

în cele din urmă
iau perna în braţe
şi îngenunchez în faţa cristului
ce anume ceri de la mine
eu spun botezul
ce nume i-ai dat pernei tale
dintr-o suflare răspund california

Niciun comentariu: