vineri, noiembrie 04, 2011

scrisoare catre cei ce nu-mi maisint(exact asta cum am scris)


hey bro
little bro
am avut o săptămînă nebună
pe aici s-au bătut două clanuri de țigani
cu săbii și topoare
un idiot a poluat apa Moldovei cu niște coloranți industriali
de o lună de zile îl blestem pe Mozart
că la cor partea cea mai grea din Ave verra virginitas e la tenori
și la repetiție sîntem doar doi
în oraș s-au tăiat copacii și se plantează betoane
ai grijă de vei veni vreodată
orașul ăsta e ciudos
te scuipă ca un transplat nereușit

ție cum îți merge afacerea cu motoare?
mai ții minte cum îți ziceam
bă ia-ți măcar o adeverință că ai terminat șase ani de medicină
din ro
și tu nu nu voiai să aștepți
dar să nu mai vorbim despre asta
ce-ți face genunchiul?
am avut săptămîna trecută un caz
un tip care muncea în italia a făcut accident cu mopedul
acum șase ani
nu s-a tratat a făcut tuberculoză osoasă
și acum are nevoie de o proteză
interioară

se pare că nu pot face nimic măreț fără tine
și invers
cum mai merge pictatul?
s-a întors oli din suedia?
eu aștept să se facă rece
să-mi iau paltonul și să mă cred leonard cohen
să scriu scrisori pe coji de nucă
care să înceapă așa

în curînd o să fac 32
și tot ce-mi aduc aminte e o sticlă de lacrima lui ovidiu
zdrobindu-se pe șosea
pentru că nu
nu vreau să-mi aduc aminte
în timpul zilei îi trăiesc pe cei care tocmai au dat ortu popii
noaptea mă trezesc sufocat ca atunci cînd ne plimbam cu intruderul prin londra
mi se aburise viziera de la cască nu mai vedeam nimic
m-am strîns așa de tare de tine
că ai oprit motorul și-ai zis
bă nu te mai ține de mine așa că mă sperii
atunci am jurat că pe motor nu mă mai urc niciodată

și geamantanul meu care mirosea a cîrnați
îl puteai recunoaște pe luton de la o poștă
plus jidvei
plus marlboro
nu tîmpenia aia de tabac pe care o fumați voi
radio blues
ucrainianul care creștea canabis în debara și de revelion i-ați făcut cadou
căciula pe care o primisei cadou

telefoanele de crăciun pe care ți le dădea mămica
dacă ai fost la biserică
cum dracu să găsești o biserică catolică în limba română
dacă mie îmi era frică să mă duc în pub să cer o bere

stai tu liniștit
vine o zi ca o cameră de hotel din care ți-e frică să ieși
pentru că ești cazat ilegal
femeiea îți aduce mîncare
o dată dragoste o dată sex
bacardi breezer tv
totul se rupe în tine
și dimineața te trezești carbonizat ca după un imens val de lavă
care a măturat pompeiul
te uiți la tine și-ți spui bine măcar că nu a avut timp să sufere

sau vine o zi în care îți aduci aminte de toate
te faci ghem în cameră și plîngi
sau pictezi sau scrii
ei bine
ziua vine peste tine ca o instanță de judecată
în care judecătoarea te întreabă
cu cine vrei să rămîi?
cu mami sau tati?

nu te teme
stau într-o redacție goală
pot să-ți spun că o duc bine
ne-au majorat salariul degeaba
dacă aș fi mucalit ți-aș spune
podul de piatră s-a dărîmat
a venit banca și m-a executat
silit
normal că nu avea altfel cum
partea bună sau proastă ia-o cum vrei
a lucrurilor
lîngă noi s-a deschis un magazin care vinde ceaiuri
patroana îmi spune că mă cunoaște
că am fost împreună

îmi aduc aminte
prima mea dragoste
am fost împreună și am lăsat-o pentru că avea pantofi scîlciați

de fiecare dată cînd scriu parcă aș fi un condamnat la moarte în
care se aruncă cu roșii și castraveți
eu vreau doar atît
un suflet o inimă cineva
să fie mare cît mont blanc
de unde să mă arunc cu parapanta











Niciun comentariu: