vineri, noiembrie 25, 2011

scrisoare către umbra mea


draga mea
dacă ai putea vorbi știu ce mi-ai spune
dacă te prind în toane proaste ai scrîșni printre dinți
ce bou e ăsta de scrie propriei umbre
dacă ești binedispusă ai gîndi
uite mă și-a adus aminte de mine

te-aș ruga să mă scutești de întrebări și reproșuri
pentru că îți vreau binele
pentru că într-o zi va trebui să înveți
să te duci singură acasă
să povestești mamei cum mi-a mers ziua
să mănînci gogoșari în oțet
să adormi pe un post de radio
de teamă ca din șifonier să nu iasă furnici uriașe
dacă noaptea te trezești cu senzația că cineva respiră lîngă tine
ești doar tu suflînd în palmă
în speranța că

va trebui într-o zi
să te duci la cor în locul meu
să te prefaci că știi ave verum virginitas
să bei paharul de vin fiert și să fii un tenor la fel de bun ca mine
să minți să ierți să plîngi să-mi pregătești moartea
sincer îți spun
nu cred că mai fac prea mulți purici pe-aici

nu știu dacă ai venit pe lume odată cu mine
dar dacă mai ții minte
ne-am cunoscut pe vremea cînd aveam sandale de plastic și fugeam din ușă în ușă
să nu mă prindă vîntul de primăvarră
te-am salutat lăudat fie isus
mi-ai răspuns în veci amin
cînd venea preotul cu sfințitul îi sărutam măna
ne dădea bomboane
mai ții minte?

am împlinit 32
remus mi-a pictat o icoană cu spălarea picioarelor
pe spate a s scris 18 nov 20011
probabil știe el ce știe
luca îmi arăta colecția lui de insecte
o mîzgăleam pe maria cu pixul eram indieni
de atîta legănat copii cerul și-a schimbat scutecele
ai fost lîngă mine
cînd am cerșit colivă în poarta bisericii
cînd mi-a spart frate-miu capul
cînd am vrut să mă arunc în fața metroului
cînd am urcat pe mont blanc

da draga mea recunosc
e unul din momentele în care toată viața îți trece prin fața ochilor
pînă și numele din cartea de identitate nu vrea să mai aibă de-a face cu mine
într-o zi va trebui să înveți să fugi spre nici o direcție
așa cum am făcut eu
într-o zi va trebui să înveți că trebuie să plătești 10 euro bagajul de cală
să te așezi frumos pe locul tău rezervat și să te rogi
ca totul să se sfîrșească

îți spun adevărul
m-aș dărui cu toată ființa unei plante carnivore
dar așa de tare put a singurătate
că atunci cînd n-oi mai fi
dumnezeu vecinul meu de deasupra o să dea telefon
la deratizare


Niciun comentariu: