marți, martie 10, 2015

cîteva lucruri care-mi lipsesc azi 2



cafeaua băută în locuri necunoscute în care nu credeam
c-o s-ajung
 cu bucuria unui copil care-a ieșit de la școală
și taxiurile chemate în miez de noapte să te ducă la gară
în timp ce-ți imaginezi că ești soldatul parizian în drum spre marna
cînd stai prea mult într-un loc locul acesta
capătă forma ta
patul apartamentul străzile oamenii podurile bancomatele
toate sunt după chipul și asemănarea ta
ușor ușor începi să crezi că dincolo de tine nu mai există
și altceva

cărțile foșnitoare cu mici animale
și maya cu ochii mari ca promisiunea unui nou soare
după ce se va fi stins cel care există deja

trupul lui elis lipit de trupul meu
ca pămîntul reavăn de tălpi
oboseala bolnăvicioasă care mă cuprindea
înspre dimineață cînd îi spuneam
femeie e timpul
să intri în mine ca într-o arcă
alege cîteva lucruri pe care ai vrea să le iei din lumea aceasta
pentru că de-acum înainte
dragostea mea ne va ține loc de uscat

serile dinspre primăvară spre vară
cînd lumina zilei se prelungea leneș
ca laptele dintr-un uger frămîntat în mîini de bunica
în timp ce șoptea
adu-ți aminte o preablîndă fecioară marie
pe atunci învățam să înot
să merg pe bicicletă
și alte lucruri pe care alții spuneau
că nu le voi uita niciodată
n-a fost nimeni să mă învețe
că devenim gesturi repetitive dacă știm totul
iar memoria și uitarea sunt fețele unui argint
pe care-l primim cînd ne-am făcut oameni mari
în schimbul aproapelui



Niciun comentariu: