marți, ianuarie 03, 2017

colț de rai



spre dimineață
cînd întunericul dădea în clocot
și din el săreau stropi de lumină
o reclamă cu leduri clipea debil:
colț de rai
pompe funebre
program non-stop

pentru că toți îmi reproșau
că am scris ani întregi despre moarte
fără să am habar cît mai costă
și pentru că un bărbat trebuie să știe de toate
mi-a trecut prin cap să-i întreb
măcar așa de curiozitate
cît mai costă fericirea pe lumea aialaltă
și cum se plătește
la metru pătrat ori la kilogram
(îmi făceam planuri că la cele șaișunu de kile jumătate
cît am acum
eram numai bun de plutit pe un nor
cu o harpă în mînă
ori cu bastonul de general pe care
orice soldat îl are în raniță)

fularul care-mi atîrna la gît despicat
ca o limbă de salamandră
m-a lovit peste față stîrnit de o rafală de vînt
dumnezeu se chinuia să iasă din mine cu disperare
ca un cîine bătrîn înciotat
într-un cîine mai tînăr

Niciun comentariu: