vineri, ianuarie 13, 2017

gramofonul lui quintonce 2



mă jur pe ce vreți voi
c-am încercat să fiu de toate în viața asta
nu că ar conta ce-ai ajuns
doar să nu te ajungă din urmă
tot ce n-ai fost

să ne-nțelegem din start
n-am încercat niciodată să-mi pun capăt zilelor
m-am perfecționat în a face lucruri numai pe jumătate
și-mi era teamă să nu iasă și asta la fel
oricum
tot mai des mi se pare că tot ce scriu
e o sinucidere colectivă

de cum am deschis ochii
și-am dat din picioare a mers
am încercat să fiu preot
îmi era mai frică de moarte decît de satana
credeam că atunci cînd vine timpul
preoții se urcă-n confesional
confesionalul își ia zborul ca un tupolev
și aterizează la dreapta lui dumnezeu
am încercat să fiu preot pînă-ntr-o zi
cînd limba mea s-a oprit în pubisul unei femei
de parcă aș fi turnat un serial cu tehnici de supraviețuire
în care lingeam firișoare de apă filtrate prin stîncă

apoi am încercat să fiu sfînt
învățam bine mergeam la olimpiade școlare
citeam tot ce-mi cădea în mînă
pînă mi-a apărut primul coș
iar băieții mai mari de la internat mi-au spus
că trece dacă schimb sîngele
(ce oroare m-a cuprins la-nceput mă și vedeam
conectat la aparate ciudate care scoteau sîngele rău
și pompau sînge proaspăt în mine)

am încercat să fiu jurnalist
scriam despre morți despre vii
în fiecare seară fumam iarba fiarelor mă îmbătam cu apă vie
moartea era o dansatoare exotică
ce sare cînd nu te aștepți dintr-un tort
la petrecerea unor burlaci

în cele din urmă să mă iertați
am încercat să fiu scriitor
îmi tot spuneam că daraveaua nu ține
scriitorii cei importanți l-au citit pe blecher înainte de 30
scriitorii cei mari stau grămadă pe un memory stick de un terra
scriitorii de-o seamă cu mine au prezențe constante în
revistele literare sunt invitați la gale de premiere
ori la cenacluri unde bucătărese cu visuri zdrobite
le dau de băut îi cară în brațe ori le ating sexul blegit de somn
crezînd că se vindecă de anoninmat ori că stăpînesc la perfecțiune
gramatica unui oral pe sub mese

mă jur pe ce vreți voi c-am încercat
să fiu de toate în viața asta
nu că ar conta ce ai fost
doar să ai un om lîngă tine care să-ți aducă aminte
din cînd în cînd
cine ești



Niciun comentariu: