joi, ianuarie 12, 2017

gramofonul lui quintonce



dimineața adevărul mă lovește în moalele capului
ca un titlu cretin de ziar:
nu mai am ce trăi nu mai am ce trăi
viața mea e o casă în care-mi spun cu năduf
și-a băgat dracul coada pentru că toate se strică deodată
frigiderul televizorul capul de duș tabloul electric
glicemia bilirubina hemoglobina și greutatea
inima și-a lăsat părul rasta a fugit cu circul în europa de vest
o poți vedea în portul din dover sau hamburg
cum își prinde părul în macarale și se ridică deasupra lumii
pieptul meu e un cuib în care au eclozat oamenii altora

peste noapte-am visat că eram într-o tabără creștin ortodoxă
(daniel îmi spunea că mi se trage de la coliva pe care mi-a dat-o
pentru că noi catolicii nu avem grîu fiert cu bomboane să punem
la creștetul morților)
am dat peste-o femeie cu trupul cît arborele de lalea
și ochii mai sinceri ca focul gheenei
ne-am îndrăgostit nebunește
mîncam împreună dormeam împreună ne masturbam împreună
spre marea tristețe a unui călugăr ce ne învăța fonfăit
curăția trupească
furam de la magazinul cu obiecte bisericești
lănțișoare de aur și iconițe cu tropare în care ni se împleticea limba
probam aureole de sfinți pălării glossy pentru parada reginei

apoi a urmat despărțirea trezirea totuna
tristețea s-a lăsat peste mine ca bruma peste porumbul nestrîns
mă uit în oglindă și sunt mulțumit
sunt anticristul promis un tigru siberian
un portocal tînăr pe holul centrului de donare a sîngelui
care-a crescut legat cu tifon de o coadă de mătură
într-o cutie de vopsea nemțească
sunt oamenii care-au trecut prin mine
de ei rîd ca nebunul și-i întreb ce naiba au căutat
apoi îi rog să se-ntoarcă

încă o zi de care se-alege praful în timp ce aștept preotul cu sfințitul
sugrum în gînd pe nils holgerrson pe nichita pe mitea feodorovici
pe cristiano ronaldo și noul șampon cu tehnologie active charcoal
de-aș mai avea timp aș încerca să adorm poate femeia din vis mă așteaptă
să probăm pălării
înjur mecanismul numit trezire
mecanic aprind o lumînarea în timp ce vicarul intră în casă
mecanic duc lumînarea la buze
îmi spun idiotule nu e țigară
vicarul zîmbește îmi zice în sfîrșit un chip cunoscut
termină cu cele sfinte începe cu cele lumești
mă-ntreabă dacă am planuri de însurătoare
(îmi vine să-i spun că m-așteaptă femeia din vis ori că
raiul e gramafonul lui quintonce te guduri pe lîngă dumnezeu
slăvești numele lui în speranța că vei moșteni gramofonul
iar la sfârșit te-apucă damblaua cînd afli că dumnezeu
a lăsat gramofonul unor copii să aibă și ei ocupație)
absent frămînt între degete un pix cu steagul americii
la fel de absent număr steluțele de pe steag
adevărul mă lovește în moalele capului
viața e o insomnie cruntă în care
numărăm oi
numărăm stele
numărăm oameni
pînă cînd moartea ne face să pierdem șirul

Niciun comentariu: