vineri, septembrie 14, 2007

arca lui emil

într-o noapte mi s-a arătat dumnezeu în vis
mi-a spus de mîine voi face oamenii să tacă
tu ia ce ai mai scump plus ceva animale suie-te într-un om
şi aşteaptă un semn de la mine

cînd apa a ajuns în scara blocului am luat-o pe mama pe deea pe frate-miu încă vreo trei
ceva animale de rasă
pe negruţa am lăsat-o să moară mi-a mulţumit
în altă lume va avea picioare puternice şi mulţi pui
ne-am suit toţi în mine am bătut uşa în cuie
şi-am început să plutim

singura boală de care am suferit a fost aşteptarea
boala asta îţi macină oasele te lasă să vezi cum lucrează
îţi macină oasele apoi te împrăştie ca atunci cînd crapă un sac de glet

ioana visează
dimineaţa se scaldă în bazinul olimpic
apa e bărbatul ei preferat ar putea avea orice bărbat
dar apa ştie s-o mîngîie cînd îşi desface coapsele
apa e blîndă
apa nu pleacă prin europa cu toate fufele
de pe margine maya zîmbeşte
mami uite apa mă ţine în braţe

între timp mama ia pastile cu pumnul ea spune că nu trăim noi învîrtim fusuri pe care lîna se transformă în zile o privesc pe furiş nu ştiu ce vrea
nu ştiu cît vrea să trăiască pînă vom fi noi împliniţi
ori pînă vede pămîntul
cînd ia pastile face ca un animal de rasă
cînd bea bitter se strîmbă ca un iepure pe care-l atingi pe bot
cînd ia gentamicină e ca o broască fără oxigen

frate-miu povesteşte cum e în dublin cum e cu berea guiness
şi cum e să conduci pe partea dreaptă
zîmbesc îmi tot repet va veni ziua lui va veni ziua noastră
cînd vom ajunge celebri

deea învaţă şi-a lăsat părul lung prin el copiii se vor juca de-a v-aţi ascunselea
bărbaţii roiesc în jurul ei ea trage de timp mă aşteaptă
le spune că ţese cînd va termina ţesătura va alege pe unul
ce ţese ziua destramă noaptea

eu dorm din ce în ce mai prost
de fiecare dată visez o moarte de fiecare dată altfel
ies pe balcon aştept semnul
nicio piatră sub mine

Niciun comentariu: