duminică, septembrie 09, 2007

primul cîntec de dragoste

foto: Gabriela Lupu

mă trezesc dimineaţa cu soarele pe saltea
îmi lipesc faţa boţită de umerii lui faţa nerasă transformată într-un ogor cu trifoi
(zîmbesc îmi frec mîinile de bucrie iubito pe faţa mea vei găsi azi doar trifoi norocos)
îmi trec picioarele peste picioarele lui pe jumătate adormit bună dimineaţa iubito
astăzi e rîndul tău să fierbi apa de ceai
soarele îmi arde una peste scăfîrlie îmi spune nu sunt femeie şi tu
nu eşti de-ajuns de bărbat pentru mine

marţea şi joia lucrezi ca să avem ce pune pe masă
în fiecare vineri pictez chipul tău pe asfalt pe balcon pe oglinda din baie
doar aşa nu te schimbi
doar aşa trăieşti veşnic
din cînd în cînd sculptez statuiete de piatră mici statuiete de piatră
nu ştiu încă la ce folosesc ele sunt prietenii noştri
ieşim seara cu ei la o bere împrumutăm bani sau plîngem pe umărul lor

tu ştii că noi dormim doar jumătate de noapte
jumătatea aceea lipsită de importanţă jumătatea aceea cînd între noi
se lasă o ceaţă mai grea decît orice tăcere atunci somnul cade la momentul potrivit
şi nu e nevoie să vorbim cu jumătate de gură
ori să stăm treji pînă cînd unul din noi adoarme

în altă jumătate de noapte ne e totul permis
facem dragoste pe unde-apucăm ne măsurăm degetele de la mîini şi de la picioare
ne scotocim buzunarele şi punem în comun tot ce-avem
ne închipuim că zburăm pe o o coadă de mătură pînă la lună
dar visul nostru preferat e să facem dragoste într-un măr
doamna moarte vine acasă lihnită muşcă din măr în miez vede
doi viermişori adormiţi îi scoate cu unghia îi aruncă apoi
adoarme aşa nemîncată

nu-i o problemă dacă mai încurci cîteodată periuţa de dinţi
nu-i o problemă dacă porţi hainele mele să vezi cum îţi stă în mine
de fiecare dată îmi zici chapeau eu mă aşez cuminte pe pat
învăţ limba ta mie necunoscută cuvintele tale mie străine
învăţ ca un orb obiectele pînă la uşă
învăţ cum să te înţeleg pînă la ultimul por
trebuie să învăţ
într-o zi va veni dumnezeu mă va trage de păr şi-mi va spune
nu e frumos chiar nu e frumos să vorbeşti aşa cu o femeie
am să-i răspund mai lasă-mă doamne o zi pe pămîntul acesta
încă n-am învăţat să mă închin ei de cinci ori pe zi
o dată la răsărit
o dată la prînz
o dată-n chindii
şi de două ori seara

Niciun comentariu: