miercuri, ianuarie 16, 2008

feeding ground

frig. atît de frig încît aerul s-a ghemuit în plămîni
scînceşte nu vrea să iasă.

înserarea îi prinde pe oameni în stradă se aşează pe burtă
sapă adăposturi arctice. la intrare uşi metalice uşi de gheaţă.
niciodată de lemn. sub pămînt omul se transformă în turbă. ţine de cald.

*

în lipsa ta sunt un greiere care-şi mănîncă piciorul.

*

în fiecare dimineaţă am grijă de tine. te învelesc opresc soneria ceasului
curăţ zăpada din faţa blocului. e foarte important să se gîndească cineva
la tine. e ca şi cum nişte mîini invizibile îţi încălzesc degetele de la picioare
după o noapte geroasă.

vecinii mei au înebunit. o dubă a venit într-o seară şi i-a săltat.
i-a dus la marginea oraşului într-un loc numit satul olimpic.
acolo sunt zece grajduri cu o sută de camere. pe podeaua fiecărei camere arde un foc
şi-n fiecare foc arde o bucată de uraniu cît o o minge de golf.
nori toxici învăluie trenul de navetişti crîşmele băncile garsonierele.
săpăm adăposturi de gheaţă niciodată de lemn.
nu se mai poate face nimic.

*

în lipsa ta albesc şi mă bucur. semăn puţin isus dintr-o icoană pe care am văzut-o demult.
înmîna o cheie lui petru tu eşti petru şi pe această piatră voi zidi biserica mea.
tu eşti femeia şi pe această dragoste voi zidi biserica mea.

*

o zi cu mine se desfăşoară astfel:
ne plimbăm cu snowmobilul prin ştrand nu ştiu de ce dar
aşa fac toţi. e un alt fel de a merge la întîmplare şi de a lăsa mai uşor
lucruri în urmă. apoi ne suim în turnul episcopiei îţi arăt măruntaiele ceasului
care bate întotdeauna la naşteri fixe.
înserarea ne prinde pe stradă ne aşezăm pe burtă săpăm adăposturi arctice.
ne transformăm în turbă.

frig. atît de frig încît lipsa ta s-a ghemuit în intestine
ca o tenie.

*

aici săptămînile au două zile.
într-o zi sunt abatele de faria învăţ emigranţii tot ce ştiu.
limbi străine cum să mînuiască floreta cum să-şi calculeze impozitul.
a doua zi sunt monte-cristo. contele propriilor dezamăgiri în colţul camerei am o narghilea pentru opiu un fier de călcat cu jăratec pentru hainele mele de conte. sunt blînd şi necruţător.
sunt al tău.

cred orbeşte în tine. în ceea ce spui.
curăţ zăpada din faţa blocului. e foarte important să se gîndească
cineva la tine.
e ca şi cum te-ai plimba cu un snowmobil invizibil şi niciun rău
nu te poate atinge.

Niciun comentariu: