sâmbătă, ianuarie 19, 2008

habemus papam

locul meu e aici. în stînga am iazul episcopiei unde singurul peşte
pe care l-am prins a fost un clean cît o jumătate de palmă.
în faţa mea am stadionul echipa oraşului a retrogradat în divizia c
cabina de duşuri acum e moloz printre dărîmături am fumat prima dată cu frate-miu
o ţigară camel. ne-am ameţit amîndoi frate-miu a vomat băieţii din echipă iau acum covrigi
pe datorie.

ţiganii au furat gardul bucată cu bucată acum stadionul se varsă în rîu
ca un bărbat supraponderal care nu găseşte nicăieri haine pe măsură.
aici e frumos. sunt zile în care îţi umfli pieptul în voie nu e nimeni să rîdă de tine.
aici e frumos. sunt zile în care te simţi atît de mic încît te întrebi ce s-ar întîmpla
cu tine într-un mare oraş.

pe scara blocului gresie. iarna aluneci foarte uşor un vecin chiar şi-a rupt piciorul.
au fost trei parcuri cu scrîncioabe şi pătrăţele de nisip. frate-miu şi-a spart arcada
într-un scrînciob a intrat în comă. ţiganii au furat scrînciobul l-au dus la fier vechi
frate-miu mai are şi-acum semn pe arcadă.

*

camera mea e un soi de vatican. fiecare perete e important ca o biserică pe care am văzut-o
cînd am mers cu liceul catolic în austria. avea patru altare.
pe cel din faţă stă agăţat un tablou cu un răstignit. răstignitul iese cumva din umbră se uită la mine mă uit la el nu ne spunem nimic. ne studiem ca doi cardinali la o conferinţă de presă.
eu nu mă rog el nu mă roagă.

sub pat e un fel de subsol. te-ai aştepta să găseşti schiţe de michelangelo ori alte opere de artă
pacte secrete sau alte comori. n-ai să găseşti decît unghii pixuri şi praf. dacă te gîndeşti
la momentele de nerăbdare în care mi-am ros unghiile aşteptînd un semn de la tine
la momentele în care mi s-a părut inutil să spăl pe jos pentru că nu mai vii
la tot ce-am vrut să-ţi spun şi mi-a ieşit anapoda
dacă te gîndeşti la toate acestea ar putea fi şi ele un fel de comori.

în şifonier am haine brodate cu aur. fiecare petic l-am cusut cu mîna mea şi asta îl face de aur.
am haine uşoare pentru vreme bună costume pentru concursuri şi interviuri o şapcă militărească
şi un fes în toate culorile.

balconul e piaţa san pietro. ţin predici bucăţilor de rigips care-au rămas după renovare. vara am mult de furcă cu păsările. intră prin acoperiş se lovesc de geam ca nebunele mă chinui jumate de oră să le prind şi să le scot afară. încă mi-e frică să nu mă ciupească.
iarna dacă deschid geamul iese un fel de abur nu şti exact dacă din mine ori din alte lucruri mai importante.
zîmbesc mi-e foarte uşor să-mi închipui o mulţime ce freamătă habemus papam.
habemus papam. e singur.

n-am avut nicio încercare cumplită ca să mă rog fecioarei din fatima.
o vrabie m-a ciupit de un deget şi mi-a lăsat semn. o să ţi-l arăt într-o zi
şi-ţi voi spune mai multe.

Niciun comentariu: