miercuri, iunie 16, 2010

english laundry

sînt angajatul acestui trup
fără carte de muncă
oficialităţilor le spun că inima mea e sezonieră
merge pe ici pe colo ba la smuls pălămida
ba la tăiat cordonul ombilical
în rest
muncesc la negru
mă îmbrac în negru
mănînc pîine neagră
şi doar uneori vorbesc de progres
scoarţei de chiparos

în casă la frate-miu s-a mutat o rusoaică
îşi dă masteratul la nu ştiu ce facultate din londra
frate-miu vinde pe e-bay seminţe de iarba soarelui
rusoaica îi zice bă pune mîna şi-nvaţă
câ fără diplomă nu ai să pui niciodată piciorul pe sputnik

sîmbăta fac planuri cu radu
cum că se va întoarce în ţară
şi-mi va aduce o cămaşă english laundry
vom face un blog şi vom scoate bani din reţete dietetice
sau sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă
dar acest trup nu e al meu
e doar un peron pe care am ajuns noaptea
şi de-acolo văd o firmă pe care scrie nagyvárad

femeie iată fiul tău
întorcîndu-se de la conferinţe de creşă
pentru că n-a învăţat nici acum să fie bărbat
fiule iată mama ta
întorcînd mereu ceasul
pentru ca tu să mai ai timp

sînt angajatul acestui trup pe care îl car acasă
ca pe un bax cu pangasius file
îmi vine s-arunc în apă o piatră
să văd cum o face pe broasca
îmi vine să dau din mîini cu furie
la naiba poate oamenii pot zbura
şi eu n-am ştiut asta pînă acum

Niciun comentariu: