joi, iunie 03, 2010

prietenul meu din america


prietenul meu din america
bea gin şi ascultă bing crosby
îmi spune că face experimente pe şoareci
şi că urăşte lucrul acesta

e curios cum toată viaţa mea se învîrte în jurul unor celule
de mic mama mă învăţa denumiri în latină  taxoni celenterate
pseudopode
nu i-am zis niciodată că am rămas corijent la biologie

aş putea să cred că lumina se naşte dimineaţa la cinci fără zece
dintr-un cuib de mierle
unii au nevoie de ceasuri deşteptătoare
mie o mierlă îmi ciuguleşte din barbă
rămăşiţele unui vis
apoi mă hrăneşte ca pe un pui ieşit din găoace

mă trezeam ameţit uneori aveam senzaţia că sînt pe un stadion
iar arbitrul fluierase finalul reprizei
toată ziua trăiam ca un pui căzut din cireş

adică du-te colo fă aia şi aia
negociam pagini publicitare
bă nene politica e numai pe bani
dacă vrei o relatare mai amplă
mîncam în restaurante meniuri sofisticate
maşini de lux şi dansuri de societate

n-am înţeles de ce viaţa mea se leagă de viaţă
am înlocuit oamenii cu indicatoare
ati cpu oftalmo pneumo chirurgie
salut în fugă şi e un lucru bun
indicatoarele sînt întotdeauna acolo unde aştepţi
oamenii nu

azi noapte am visat o americă
nişte cuiburi de mierlă în locul ambulanţelor
era de ajuns să formezi numărul unic
şi ele veneau
ciuguleau vise din barbă
în cazuri mai grave băteau cu aripa-n piept
în loc de resuscitare

şi-am mai visat o brichetă zippo

seara cînd mă întorc sînt atît de străin
încît nici parchetul din cameră nu mă mai recunoaşte
umbra îşi ia urmele-n spinare şi fuge
prietenul meu din america eliberează animalele de laborator
îmi spune că s-a săturat să mai descopere un vaccin
eu aş vrea să fiu joaquin cortez din ţeasta fiecărui om
să fac o scenă pe care să dansez nebuneşte







Niciun comentariu: