marți, octombrie 26, 2010

findin' peter pan(feat radu ciornei)

de la prezidiu se anunţau ample mişcări de protest
pichetări candidaţi la şefia consiliului judeţean
eu îmi făcusem un caleidoscop dintr-un pahar de unică folosinţă
inventam meserii care mi s-ar potrivit
mă şi imaginam astrogeokinetoterapeut
de două ori pe zi luam pămîntul de umeri
şi ieşeam cu el la plimbare să-i vindec muşchii atrofiaţi
după un cumplit accident

*

eu nu mă întorc
nu fac trei paşi înapoi peste prag
aleg invariabil să nu mai exist
în loc să îmi scuip în sîn
să leg visele cu şireturi de mort
să le arunc pe apa curgătoare
mă sui în cer şi spun
cu ochi roşii–portocalii de demon
îngere
gimme your best shot


*

o altă conferinţă de presă pliante informative
despre cum parlamentarii au trădat interesul naţional
luminile îmi colorează pielea ca nişte cruci
proaspete pe căpriorii unei resfinţite biserici
vocile sînt tot mai departe de mine
ce bine mi-ar fi prins acum un prieten numit ţopăilă
împreună am fi împînzit oraşul
cu anunţuri de angajare
căutăm peter pani cu experienţă
tot ce ne închipuie să devină real

*


eu nu mă întorc
strig în coada unui tupolev
atîta poţi ???
nu e de ajuns
îngerul rîde şi se suie pe altă biserică
îi arăt pumnul
cămaşa ruptă
dinţii scoşi
şi răcnesc în ploaie ca lara fabian
adagio
eu nu mă întorc îngere
nu mă plînge nu mă căuta
nu mă uita
nu
EU EU EU EU
sînt copilul unui dumnezeu
care nu mă cunoaşte
câruia îi sărut mîna din icoană
dar el dar el
nu mă ştie pe nume
îmi spune fiule
iar
EU EU EU EU
mă înclin
îi sărut mîna
şi caut reţete de Napalm
pe internet

toate numai pentru tine
îngere



*

există dimineţile în care îmi port luciditatea în lesă
cînd zgîrîie cu lăbuţa tocul uşii
o scot afară să nu trezească vecinii
la parter am un castan care predă la seral prăbuşirea
la etajul II un păianjen vînzător de broşe hand-made
grijuliu fac tot timpul curat în urma ei
măturica făraşul şi săculeţul de unică folosinţă
exersez mersul prin ploaie
nici o zi nu se sfîrşeşte aşa cum începe
cine ştie poate pe undeva există o londră
pe care la naştere mi-au legat-o la mîna dreaptă
să-mi poarte noroc

mai există şi dimineţile în care pe oriunde trec
aburesc toate ferestrele apoi scriu cu degetul
fiecare îşi are omul lui
în pămînt ori deasupra

*

eu nu mă întorc
drumul meu se numeşte Seiko
îmi afişează automat nota celor şase arbitri
o scoate pe cea mare
pe cea mică
îmi face media
mi-o arată pe panouri mari pe care scrie
Drink Sprite
EU EU EU EU
îmi întorc iar demonic privirea către Antonio
ho paura ?
el dă din cap cum că nu şi mergem mai departe
primăvara e numai începutul sfîrşitului
zice Antonio
my man
îi spun îi îi arăt degetul mare
ca atunci cînd eram
pilotul din Enola Gay

let’s do it bro

ei au găsit o gaură între norii Hiroshimei
noi Antonio …
noi vom fi ceva mai buni
cînd o să suim cu un scripete ruginit într-un cer
de criză


*


pînă la urmă ne purtăm tăcerea ca nişte copii ieşiţi cu cercul pe uliţă
oare m-ai crede dacă ţi-aş spune
că peter pan a ajuns la urgenţe cu stres postraumatic
e cumplit să visezi pentru toţi
eu mi-am făcut rucascul plec în kentucky
de mic mi-am dorit să fiu lider de sindicat
să le cînt muncitorilor de pe plantaţii
muzică country

*

eu nu mă întorc
îmi iau rămas bun de la mama
şi tata
de la cristi care îmi cînta
totul sau nimic
de la tine
Ea, Una ,The One, Amelie
tu….
şi toate numele tale
pe care ţi le-am dat
începînd cu singura zi din care
îngerii au amintiri

EU EU EU EU
nu mă mai întorc
doar tu
TU TU TU TU
mă mai poţi întoarce
ca o minune
precum cheia pendulei
din casa
uitată
a bunicilor




Niciun comentariu: