vineri, octombrie 22, 2010

london eye

Dimineaţa, cam cu o oră înainte să plec la muncă, mut adidaşii din balcon în cameră. Să se încălzească. Ca şi cum ţi-ai face milă de nişte pui de animal. Cel mai mult urăsc picioarele reci. Cînd eram copil auzeam tot felul de poveşti cu oameni loviţi de trăsnet sau electrocutaţi. Erau îngropaţi pînă la gît în pămînt să se scurgă curentul prin tălpi.

S-a întîmplat demult. Tot pe o vreme ca asta cînd dimineaţa oamenii înlătură bruma de pe parbrize iar mai tîrziu ţi se pare că ai nimerit în lotul naţional de atletism proba aruncatul soarelui.
Fata intrase în redacţie îmbrăcată într-un halat. A recunoscut că fugise de la Psihiatrie, dar voia să se scrie despre ea. Mi-am zis că n-are sens să o cred. Cel mult să mă fac c-o ascult. Povestea despre tatăl ei care a iubit-o în mai multe nopţi pînă a rămas gravidă. Avea vreo paişpe ani pe atunci. În sat se mai zvonea că taică-său a ucis un poliţist şi l-a îngropat sub duşumeaua casei. Într-o seară se întorcea din oraş. Trebuia să traverseze o punte înaltă peste Moldova. De beat ce era a căzut şi s-a izbit de un pilon de beton care mai rămăsese din podul vechi. După ce l-au cîrpit ca pe o saltea de cămin din care ies vălătuci l-au internat la Grajduri. Acolo i-a scris.

"Luminiţa vrai să stai cu copii şi cu mine la mama mea săi creştem şi săi facem oameni mari să-i purtăm prin şcoală. Spunemi Luminiţa dacă vrei sau astai dorinţa ta şi părerea ta dacă-i bun nu bun. Luminiţa spunemi acum din timp să nu treacă timpu că e greu pentru copii nu te lua după oamenii deavolului că ei te duc de rîpă curvele şi curvari . Luminiţa tu ai vrut să ai un copil din plăcere cu mine nu te lua după alţi şi vezi de bărbatul tău şi copiii tăi nu după alţi ai deavolului. Luminiţa dacă vrei pînă facem casă pe imaş stăm cun copii la mama mea şi pe urmă ne mutăm la casa noastră pe imaş te rog Luminiţa din suflet ascultămă ai văzut ce calm sînt acum şi ce calculat mai rar bărbat ca mine păcătosu Mircea. Luminiţa atît de calculat sînt eu acum ai să purtăm copii în şcoală şi la grădiniţă să nu se facă de rîs cu drag al tău soţ Mircea.
dumnezeu să-i miluiască care vor să ne despartă să nu mai fim împreună deavolul să-i ia. Eu mam calmat sînt foarte calm şi calculat în orice privinţă Dumnezeu să aibă grijă de copii mei. Luminiţa dăte în credinţă să fi de partea lui Dumnezeu nu te lua după oameni deavolului împacăte înapoi cu bărbatul tau bun rău el e tatăl tău şi tatăl copiilor tăi. Eu o să mă ridic mai am puţin puţin şi o să scap de rele şi de duşmani.Luminiţa te sărut cu drag şi-ţi doresc zile senine şi la copii tăi. Nu te lua după oameni deavolului şi te împacă cu bărbatul tău că eal lui dumnezeu dacă te dai de partea lui o să fi şi tu de partea lui Dumnezeu(a bărbatului). al tău tată şi soţ Mircea bagabontu". 

De ani buni păstrez biletul ăsta. Şi-acuma miroase a chirpici. Aseară am pierdut 120 de lei pe stradă. Mîine am conferinţă de presă. Poimîine la fel. Uneori aş vrea să fiu schizofren. Ferice de ei pentru că ale lor vor fi toate casele de pe imaş.

Niciun comentariu: