duminică, august 07, 2011

text parțial lipsă


de mîine o să-mi deschid magazin de pompe funebre
în loc de sicrie o să vînd gări
celor veniți pentru ultimul drum o să le dau cîte un peron să și-l agațe la încheietură
ptiu drace să nu fie deochi
în loc de lumînări ochii mei la promoție

mai am o singură frică
sub duș cînd închid ochii
îmi imaginez că mă sfîșie tot soiul de monștri
panicat ochii deschid
mă orbește apa
bîjbîi după prosop
alunec pe gresie
și-n timp ce țeasta se lovește de cadă
mă întreb dacă moartea
are ochi de faianță

ca zdreanță

uneori mi-am simțit inima ca un cerc
pe care copiii îl plimbă pe uliță
azi mi-o simt ca un proiectil neexplodat dintr-un război oarecare
găsit din întîmplare(ce rimă ciudată e și întîmplarea asta)
de cineva care sapă grădina
sau aș putea spune că
dacă-ai întîlni
dacă ai zări
măicuță bătrînă cu brîul de lînă
tu să-i spui curat că m-am însurat
că m-am săturat
și-am închis prăvălia de vise
că la nunta mea a căzut o stea
ori s-a întîmplat ceva memorabil
sau mai bine nu
aș putea fi andrei
tu să-mi fii pistruiata
să-mi pui degetul mare în pumn și să mă cerți
că nu te-am ascultat niciodată

aș urla dar nu-mi folosește la nimic
dacă nu pot să țin oamenii lîngă mine
ei te sărută pe gură de parcă sărutul ar fi un cod de identificare
ei te iubesc doar pentru ca ei să nu aibă regrete
eu aș umbla gol pe străzi în genunchi
le-aș spune sînt peter pan
iubiți-mă doar pentru că
sînt sincer

de mîine o să-mi cos gura așa de bine
că lumea o să mă strige croitorașul cel viteaz
o să intru în pămînt cu atîta furie
de parcă te-aș fi pătruns
pentru prima orară

Niciun comentariu: