vineri, iulie 29, 2011

hell is where the heart is


dimineață mi-a tăiat calea o pisică tărcată
m-am amuzat oare o să-mi aducă ghinion
teamă nu-mi este pot să ghicesc viitorul
în frunzele căzute după furtună
în numerele de înmatriculare ori
într-un buchet de floarea ursului

în fața episcopiei soarele
așezat într-un căruț cu rotile
lumea trece pe lîngă el și-și face cruce
așa de tînăr maică așa de tînăr
nu am nici un bănuț să-i dau
nu-mi simt mîinile

bună dimineața
ai timp de-o poveste?
a fost odată ca întotdeauna
un orășel în porțile căruia
furtuna lovea cu berbecii
femeile stăteau cocoțate pe ziduri
și aruncau cu bulgări de foc
bărbații jucau zaruri pariau pe duminici
în care să recunoască
să se recunoască
fii pierduți se înrolau în legiunea străină
eu eram mîndru nevoie mare mergeam la braț cu cifra unu
o ajutam să treacă strada
și alte lucruri mărunte pe care le faci
ca altul să nu mai fie singur

că tot veni vorba
oare de ce orice numărătoare începe cu unu
și nu se mai termină
dar unu n-o însemne niciodată mai mult?

*

demult un preot bătrîn mă întreba dacă știu unde-i raiul
i-am răspuns dincolo de cer a zîmbit mi-a zis că raiul e o stare
atunci înseamnă că fiecare bătaie a inimii e un demon desculț
care mă ispitește cu viața

într-o vreme am fost îndrăgostit de o piatră
stăteam cu chirie într-un vis
cînd i-a venit sorocul mi-a dăruit
un firicel de sînge
ăsta e felul meu de a-ți spune
că uneori mi se face dor să te-aud cum zici
fir-ar
de parcă ai uitat ceva important
ori ai făcut o greșeală pe care n-o mai poți îndrepta
făceam schimb de roluri
pe rînd ne eram
răspuns și-întrebare

la radio anunță recolte bogate
mi-aș dori să-ți fiu un grînar
să hrănesc toate ființele care te locuiesc
da recunosc inima mea e un iad
în care își află liniștea
neprimiții în cer



Un comentariu:

kolector spunea...

Retorica (iadu)lui 1 numai tu puteai s-o simti atat de aproape. La brat, bineinteles... Imi place cand modelezi strigatul dupa bataia inimii tale.