joi, decembrie 15, 2011

sicrie suspendate


aș putea să-ți vorbesc la nesfîrșit
despre cum stăteam la cozi la cinema 23 august
cînd se dădea sora 13
despre cum furam din atelierul bunicului fier forjat
mi-l legam de picioare și învățam să zbor peste brazi
ca luptătorul cu flautul
despre cît am plîns cînd s-au regăsit frații din lanțul amintirilor

am o frică stupidă că o să-mi pierd bagajele pe aeroport
și-o să ajung la frate-miu cu mîna goală
dimineața mă trezesc și mă iau la palme
mă întreb cu ce scop m-a făcut domnul pe lumea asta
domnul are ruptură de ligamente
merge în cîrjă prin cer îl aud noaptea îi bat în calorifer
să facă liniște

viața mea e un sicriu suspendat
sînt fiul tribului bo
arheologii se minunează încearcă să dezlege misterul
acestui ritual în care moartea vine pe dinăuntru
grăbește-te
pe sufletul acesta numit stîncă sau invers
cei cu mania grandorii vor construi
cel mai mare baraj hidrologic din lume

cert e că am o singură inimă
care mă face să ies în lume
un lup ieșind din pădure după hrană
într-o iarnă cumplită
cert e că am o singură inimă goală
o conservă de șport cumpărată de la rușii dîn piața sud
și desfăcută într-o cameră de cămin

aș putea să-ți vorbesc la nesfîrșit
despre ceea ce se întîmplă în mine
despre cum am făcut opt ani de judo
despre cum am făcut să nu știu ce mă doare
noaptea mă trezesc într-o junglă îl ucid pe shere khan
îmi vine să nu mai fiu om
m-am săturat de atîta neputință
mă dau de trei ori peste cap
mă transform în bagheera
îi apăr pe toți rătăciții din lume

nu știi cum e să trăiești cu blestemul că te-ai trezit dintr-o dată bărbat
și nu poți să plîngi de rușine să nu te vadă alții
sprijinit de fereastra unui vagon
singurul tău prieten e respirația





Niciun comentariu: