joi, decembrie 22, 2011

snuff


de două zile colindăm toți paraliticii din cartier
pe unu îl cheamă pal
nevasta lui s-a cam săturat să-l ducă în fiecare zi pe brațe la budă
plînge cînd îi cîntăm ostașii lumii colindă
eu mă întreb care e de fapt paraliticul

mi-aș dori să fac un atac cerebral doar
pentru ca cineva să aibă grijă de mine
nu să mă plimb cu o chitară în spate
să cînt celor ce au pe cineva alături
mi-aș dori să fiu șofer la descarcerare
să stau dimineața cu moartea la o cafea
să-i ofer ceașca ce are bănuț

mi-aș dori să stau cu dumnezeu la masă
și să-i ofer colțul de pîine să rîd de el
să-i spun că o să-l iubească soacra
astăzi e ziua în care lipsesc din mine ca și cum
m-aș fi învoit de la serviciu

permiteți-mi să mă prezint
habar n-am cine sînt
dracu știe ce-am fost
mănînc o dată la două zile
fumez necontrolat și numai pe jumătate
cînd eram mic mi-am dorit o păpușă
vorbesc singur pe stradă
îmi vine să smulg inima din piept ca pe un capac de canal
s-o dau la remat
să iau bani buni pe ea
să întind mîna trecătorilor
dați-ți și mie de-un om
așa să vă ajute sfînta zi de joi

iată-mă fratele meu
iată-mă sora mea în toată splendoarea căderii
mă piș pe toate zidurile și pe toți copacii
marchez teritoriul
aici sînt eu care mor cu mitraliera în mînă ca ecaterina teodoriu
viața e o subtitrare la un film snuff


îmi vine să-mi tai mîinile și să le mănînc
poate așa n-o să mă apropii de nimeni
îmi vine să-mi scot ochii să-i fierb în apă termală
să-mi bat sufletul cu ciocanul să fac din el un gard de fier forjat
sînt omul care trăiește după cum i se scrie pe bilețele lăsate pe frigider
dimineața

în curînd o să plec
don.t cry for me argentina
am să ucid soarele o să-l strîng de gît cu o coardă de pian
în locul lui pe cer o să răsară inima mea
ca evita peron ieșind la balcon în fața mulțimii
am să-i cînt reginei are mama doi feciori
două sfinte sărbători
o să mă împart tuturor ca un sac de bani
căzut din cer

în curînd o să plec
trebuie să fiu prezent cu două ore înainte de marea trecere
o să-mi las cureaua bricheta și tot ce e de metal într-o covată
o să umblu desculț printre umbre
charon o să-mi ceară biletul cu un plictis mai mare decît iadul
lethe o să mă întîmpine la urcare
bună ziua sau noaptea cum vă e convenabil
gratuit vă oferim apă
e foarte important să vă așezați pe locul atribuit
în caz de ceva să puteți fi identificat
de aproapele(în cazul în care aveți așa ceva)

Niciun comentariu: