sâmbătă, aprilie 21, 2012

portofel


cînd pămîntul te cheamă răspunde-i pentru că
s-ar putea să găsești după aia
ușa închisă și cheia
ruptă în broască
iar tu ai să cauți toată viața
un nenorocit de lăcătuș
care să poată deschide un om

n-am furat niciodată dar am înșelat o grămadă de popi
așa se jura portofel țiganul înainte de un meci de liga a III-a
scotea pe masă trei cercuri de cauciuc și juca alba neagra
pai dacă dracu i-a pus atunci dumnezeu a vrut ca eu să le iau banii

înger îngerașul meu eu sînt mare tu fă-mă mic
sînt puternic tu fă-mă nimeni
dacă drumul pe care l-am apucat duce spre nicăieri
înseamnă că pot să-i spun iadului casă
dacă încep să asculte toți ceea ce spun cînd nu mai sînt
atunci înseamnă că nu am fost

doamne îți spuneam mai demult
că nu am nici o problemă cu morții
ei nu mușcă ei nu consumă ei vin stăm la un poker
ne mai dăm coate unul altuia cînd tre să se dezbrace
problema mea doamne e cu cei vii
de ce dracu nu-i strîngi cînd e anotimpul
pot înțelege că n-ai lucrători
de fapt în toată țara asta e problema livezilor de meri
le dai cît le dai zilierilor dar
nu vor să vină

bunică-miu împlinește 88
nu l-am mai văzut de la inundații
nu am timp să plîng
nu am timp să îmbrățișez
nu am timp să cînt nu am timp nu am timp
am timp să să iau interviu unui medic care se trage dintr-o familie nobilă
am timp de-un accident de un presupus viol la spital
îți spun adevărul
curajul se dă pe cartelă ca înainte de '89
iar eu mă strecor printre picioarele adulților
să ajung în față

crede-mă doamne că nu am avut curaj
să-l văd pe cel care se topește mai ceva ca o lumînare
noaptea pe vremuri în casa nouă aducea lemne în miezul nopții
soba mi se părea un fel de diavol isipitind pe ilie cu lapte fiert
într-un ceaun cu coajă de mămăligă
dimineața la cinci ne punea sacoșe matlasate în mînă și ne trimitea
la furat frunze de sfeclă
mergeam în șir indian în liniștea dimineții
ne strecuram prin spărtura gardului de la c.a.p
vara mîncam pere de la mămuca
știu doar că atunci cînd a murit mămuca avea la cap un mănunchi de
paie fosforescente ca niște spaghete
aduse din israel

crede-mă doamne
că-mi lipsește curajul să-l ridic pe cel care m-a alergat jumătate de sat
cînd am înjurat prima dată
pe cel care-mi făcea steluțe ninja la nicovală și toamna mă punea să culeg via
vara mergeam la prășit în dealu ungurului cînd bătea clopotul amiaza
făceam îngerul domnului apoi mămăligă brînză și ceapă
seara ne prindea la trei prăjini la stropit cartofi
 îl durea prea puțin că la tv
se dădea sandy bell

da doamne recunosc te-am urît de cînd eram mic
pentru că a trebuit să te împartă cu mine
mă punea în genunchi lîngă pat ne rugam misterele de bucurie sau de durere
după cum era cazul
eu știam doar că trebuie să fac zece bucură-te marii
apoi mă legăna pe genunchi și cînta
moș martin moș martin
restul se pierde în ceață
așa cum pe ochi se pune o pîclă acum
salvatorii de suflete spun că în acest anotimp
potecile sînt închise

mă jur doamne pe sufletul meu
așa cum se jura portofel pe sacoul lui verde
dă-mi un om
și eu n-o să-l mai pierd





Niciun comentariu: