marți, mai 06, 2014

chanson d’ if



nu-mi prea păsa de femeia ce ieşise la poartă
şi-mi striga nenorocitule ai rupt lumânările
nici de bătrânul care plivea ceapa încercând să-şi vindece hemipareza
eu striveam crizantemele cu disperarea unui soldat belgian ce aşteaptă
miracolul de la dunkirk
îmi spuneam că un mormânt fără felinare e ca o casă fără femeie
când scaperi chibritul şi lumina începe să pâlpâie în dreapta şi-n stânga
e ca şi cum te-ai îngropa între sânii unei femei
iar totul în jur începe să miroasă a sex
a himen şi bauxită

*

bărbatul de lângă mine spunea cu jumătate de gură
când ai timp mai pune şi tu pământ proaspăt că ăsta
e galben şi tare ca dracu
administratorul cimitirului făcea complice cu ochiul
nu-i nimic se rezolvă mâine se sapă o groapă nouă
şi-atunci o s-avem din belşug pământ proaspăt şi negru
ca cerul gurii unui câine de stână
ne frecăm bucuroşi mâinile aşteptăm mâinele
ca bătrânii dîn sat maşina cu pâine

*

loc mai bun nu găseşti să te obişnuieşti cu abandonul
toate structurile locuite şi-au luat ferestrele-n spinare
celor ce nu mai sunt îşi arată curul ca nişte scoţieni beţi
ce urlă for auld lang syne my dear
prin iarba înaltă melcii s-au lepădat de cochilii
bătăile inimii devin o arsură electrică
umbra mea se transformă-n marsupiu în care adorm
liniştit
zilele-mi seamănă tot mai des cu un vânat pe care-l eviscerez
cît mai departe de zonele populate
să nu-i întărât
pe cei ce nu mai au timp

*

dacă aş fi avut şansa s-o iau de la capăt
m-aş fi făcut bucătar la psihiatrie
seara aş fi făcut paste cu ton
nimeni nu s-ar mai fi asfixiat cu bucăţi de carne
aşa cum se mai întâmplă celor ce şi-au pierdut minţile
din cauza oamenilor
aş fi avut o femeie cu sânii ca nişte fructe de baobab
strânsoarea coapselor ei ar fi fost de ajuns
să mor neştiut
ca abatele faria








Niciun comentariu: