luni, aprilie 27, 2015

25 mm tokarev




am început să mă întreb tot mai des
ce-aș face dacă aș ști cînd o să mor
oare mi-aș petrece restul zilelor făcînd tot ce-mi trece prin cap
sau aș face aceleași lucruri ca pînă acum
de data asta
fără greșeală
de prea multe ori m-am bătut cu pumnul în piept
și-am vorbit despre moarte ca despre un somn uriaș
pe care pescarii se jură că l-au scos la mal dar n-au martori
de prea puține ori am văzut cum
se moare

dacă mi-ar folosi la ceva m-aș da de trei ori peste cap
și m-aș preface în umbră pentru cei care își caută un aproape
sunt din ce în ce mai convins:
să ceri oamenilor puțină apropiere
e ca și cum ai scurma în pămînt un fel de tranșee
în care dacă nu te prinde înghețul îți pregătești tîmpla
pentru un glonț rătăcit
ca și cum ți-ai pregăti casa pentru
oaspeți întîrziați

Niciun comentariu: