joi, aprilie 30, 2015

autobuzul cu tata



uneori mi se face dor de spitalul st. Helier și
de ambulanțele cadrilate care-mi păreau niște conserve cu carne de vită
pe care le primeam de la o mătușă cu pile
înainte de 89
mi se face dor să alerg după taxiuri negre conduse de raj kapoor
așa cum fugeam cînd eram copil după autobuzul cu tata
pe-atunci lumea mea se compunea din mămaia tătaia mămica lucica
și autobuzul cu tata
treceau zilele ca niște mașini cu numere poloneze din care străini
aruncau bomboane cînd le făceam cu mîna
acum trec zilele ca niște convoaie umanitare spre oameni
prea mîndri să spună că sunt străini
lumea mea se compune din descompuneri și
un cireș căruia obișnuiesc să-i vorbesc noaptea
ca unui copil:
tăticule cît ai crescut
pfff te-ai făcut mai mare ca mine

cel mai mult mă întristează oamenii
care caută oameni cu îndîrjire de parcă
ar căuta sisteme solare
concep teste măsurători și tipare în speranța
că ceva le va purta numele mai departe fără să le mai pese
că cineva îi strigă deja pe nume
e ca la ora de sport din generală
cînd stai pe margine înfrigurat și
aștepți în zadar să te strige căpitanul echipei
să intri-n teren să le arăți ce poți
ei să se minuneze și să se-ntrebe
ce s-ar fi făcut
fără tine

cînd plouă pe vauxhall bridge
mi se pare că ceru-i autobuzul cu tata
iar dumnezeul un copil care scotocește prin oameni
ca printr-o sacoșă cu de toate

Niciun comentariu: