miercuri, iulie 22, 2015

breaking news cu ce se întîmplă în mine



tot mai des
oamenii fug de mine ca pescarii de galerele portugheze

la început îmi venea să le scot ochii pentru că cei ce nu văd

ce se întîmplă în oameni își merită întunericul

îmi venea să urlu sunt viu

sunt așa plin de viață că dacă-aș muri n-aș ajunge în rai sau în iad

ci m-ar trimite dumnezeu înapoi pe pămînt

de teamă să nu-i molipsesc adormiții



apoi nu-mi explicam de ce cînd vedeam magazine pustii

cu vînzători care se uită cu buze crăpate după oameni

care să le calce pragul

de parcă n-ar fi băut apă o zi întreagă

îmi venea să le dau binețe și să-i întreb cum o duc

știu cel mai bine cum e să nu vorbești vreme îndelungată

iar cînd cineva te salută

din piept îți sare inima ca o bandă magnetică

 dintr-un casetofon rusesc



în cele din urmă m-am obișnuit cu ura

ca rețelele de socializare cu citatele din arsenie boca

ca să adorm în loc de oi număr morții despre care am scris la ziar

cînd ajung la tinerii spulberați în atentatele din madrid

mă cuprinde starea de veghe

poate așa e și moartea

o stare de veghe în care crezi că ești viu



ca să-și ridice moralul

unii se-ndoapă cu ciocolată calciu gluconic

magneziu pepene galben

eu mă gîndesc la lucruri mărunte

cum ar fi prima cămașă pe care am purtat-o scoasă din pantaloni

zgomotul adidașilor ewing cu scai și mîndria cu care-i purtam

pînă-am aflat că sunt imitații

citroenul plin de motoare pe care scria pește viu

fețele pămîntii din moteluri

trupurile aproape lichide din trenuri

luna plină din morden

sîcîitoare ca schizofrena din apartamentele sociale ce urla noaptea

reeedemption song



acum singurul lucru care mă mai ține în viață

e scrisul

un fel de a face dragoste cu strănii fără teamă

că vei judecat pentru micile stîngăcii

străinilor li se par adorabile ca niște mici semne din naștere

în zilele proaste

cînd nimeni nu mă ascultă

rugăciunile mele par niște replici de agățat icoane cougar

în zilele bune ascund oameni în mine

așa cum pitea ivan denisovici bucăți de pîine

în salteaua cu rumeguș


Niciun comentariu: