vineri, iulie 03, 2015

dumnezeu vrea tapioca la cină



de fiecare dată cînd mă trezesc îmi repet

că viața ar trebui să însemne mai mult decît puls

și că suntem mai mult decît suma celor ce se gîndesc la noi

mai cumplit decît să nu mai creadă nimeni în tine

e ca cineva să te iubească orbește

abia cînd nu mai crede nimeni în tine ai motive să lupți

cînd cineva te iubește fără să ceară nimic în schimb

ți se atrofiază toți mușchii și vegetezi ca un mic dumnezeu

pe care îl mai ține în viață aproapele

devenit o simplă

și mecanică ventilație



dacă vreodată ceva o să mă bage-n pămînt

atunci nu va fi mîna omului ci memoria mea cretină

de fiecare dată cînd sunt convins că totu-i real

ceva din trecut mă lovește în moalele capului

ca frigul ce-ți rîcîie pieptul cînd ieși din casă

într-o dimineață geroasă



dacă plouă mă trezesc brusc pe o stradă din morden

o fetiță cu pantofi scîlciați și un hijab mai jilav ca ceața

vorbește într-o limbă neînțeleasă

dacă răsare soarele fiecare copac îmi pare turnul the shard

iar frunzele mii de ferestre de unde se sinucid prostește castanele

noaptea cînd fumez pe balcon neoanele aruncă în jur

membrane imperceptibile de lumină

ca pulberea de zăpadă ce mă-ngropa în parcarea din argentière

dacă mă plimb prin cameră luna în ultim pătrar se ține de mine

ca un paj istovit de urmele ducelui wanceslav



ca să mă întorc în real imaginez lucruri hidoase

andive pastă de humus aragaz cu starter electric

cei care se jură că nu te vor părăsi niciodată

sunt primii care se jură că nu te cunosc

trag la sorți ediția princeps a debutului tău

iar cînd vine timpul

îți împletesc în derîdere

o coroană de tapioca

Niciun comentariu: