joi, decembrie 21, 2006

perfect child

în mine locuieşte un copil perfect
cu degete moi să nu lase urmele trecerii sale prin lume

mi-a fost greu la-nceput nu ştiam să-i fiu tată
mergea de-a buşilea se lovea tot timpul de colţuri de oameni la ore fixe trebuia
să-i dau mâncare până i-au crescut dinţii mestecam eu am învăţat multe
să-i cânt până adoarme să-i spun poveşti cu prinţese ori să ştie să tacă deşi ar avea ceva de spus pe limba lui

mama lui? hm alerga prin oraş după cadouri pentru copiii altor bărbaţi
din când în când mai întreba cum mă descurc eu îi spuneam bine să te întorci devreme acasă n-ai vrea să lipseşti cînd va merge pentru prima dată-n picioare ea se jura că va fi acolo
niciodată n-a fost

cînd i-au crescut dinţii primul lucru pe care l-am învăţat a fost să scrîşnească
i-am spus mai târziu îţi va prinde bine scrâşnetul e limba celor care nu se au decât
pe ei înşişi

mă topeam după obrajii lui bucălaţi nu-mi plăceau copiii slabi îl îndopam
cu toate durerile creşterii

mai tîrziu l-am învăţat să nu arate cu degetul în magazin lucrurile pe care le-ar vrea
nu e frumos o să creadă lumea că eşti alintat e bine să te mulţumeşti cu puţin
după o vreme lucrurile pe care le-ai obţinut nu mai au farmec

n-aş vrea să fiu rău mama lui n-a fost niciodată aproape era mai mult un chip mai mult o
senzaţie de femeie locuia într-o casă cu două etaje din când în când mai întreba cum vă merge mi-e dor te iubesc începea copilul să plângă e drept nu prea ştia să fie mamă
gata copilul meu atât ştia să spună oricum am iertat-o

partea cu învăţatul a mers mai uşor mîna lui în pumnul meu înmuia creionul în gură apoi se-ncrunta făcea bastonaşe mă-ntreba la ce folosesc eu îi spuneam că uneori cu lucruri mărunte poţi face lucruri mai importante mama lui întreba cum merge cititul destul de bine numai că are un prost obicei de a crede tot ce se scrie în oameni

a învăţat să fumeze n-am zis nimic la prima beţie m-am făcut că nu văd
gândeam că orice copil imită bărbaţii şi creşterile se împlinesc doar cu surogat de maturitate oricum
mama lui alerga prin oraş după cadouri pentru bărbaţii
altor copii

în mine locuieşte copilul perfect
el mă întreabă de ce am o cută pe frunte eu îi răspund a început dumnezeu să-şi are
ogorul
mă uit la el pe ascuns da sunt mulţumit nu-i lipseşte aproape nimic
l-am crescut bine

ştiu sigur acum va creşte şi el o femeie ce va fi mamă
într-o casă cu două etaje

Niciun comentariu: