sâmbătă, ianuarie 24, 2015

lună plină pe central road



orașul acesta e urît și febril

ca un convent iezuit în așteptarea refugiaților

din parcuri țîșnesc ambulanțe pline de mîzgă

par niște vulpi năpîrlite din morden

mă pierd prin marile magazine am pofta ciudată

să-mi lipesc urechea de pieptul oamenilor

ca de o cale ferată

și să ghicesc

cine va fi al meu

sau cîte vieți mi-a rămas



am încetat să mai cred că dumnezeu ar avea ceva cu mine

dacă nu mă ascultă

într-o seară cînd maya a făcut ochii mari

ca niște cristale de tanzanit incendiate de iarbă

mîinile ei în mîinile mele erau

minutarele unui ceas care-ți arată timpul trecut

cu precizie olandeză



așa se face că tot ce trăiesc

rămîne în mine ca nicotina pe buze

frigul căldura pustiul tristețea autobuzelor goale

sîngele tot mai nedumerit ca un bancomat

ce nu recunoaște

koroanele suedeze



rătăcesc prin memorie

caut orice să mă țină-n carcasa de om

amușin pămîntul

pe șira spinării car tot ceea ce sunt

ca un huțul ce-și duce-n cazarmă

mitraliorul fără suflare




Niciun comentariu: