miercuri, ianuarie 14, 2015

să nu-ți faci griji



nu am de unde să știu
cum e să trăiești cu adevărat
cîtă vreme nu știu cum e să nu exiști
de mici suntem învățați
că nu avem de unde să știm dacă mîncarea e bună
cîtă vreme nu o gustăm
cînd mai creștem puțin ni se spune
nu avem de unde să știm de ce suntem în stare
dacă nu încercăm
cînd creștem din nou ni se spune
că nu avem de unde să știm ce simte
dacă nu-i spui ceea ce simți
cînd creștem de tot spunem altora
nu ai de unde să știi ce mă doare
dacă n-ai fost în pielea mea

am renunțat să mai caut minuni cînd mi-am dat seama
că sunt atât de miop încît mobila din camera mea
s-a săturat să fie lovită s-a dat de trei ori peste cap
s-a făcut om și s-a angajat ca operator la un call-center
atunci m-am hotărît să las absolut tot ceea ce este uman
în seama profesioniștilor
îmi voi deschide o pescărie
unde toți vor mînca și vor plînge
vor minți și vor da de băut
pentru ceea ce n-au prins niciodată
să nu-ți faci griji pentru mine
sub tejghea am un glock și un inel de logodnă
dacă nu-mi iese pot oricînd să-l schimb pe-o sticlă cu gin
voi mînca și voi plînge
voi minți și voi da de băut
pentru ceea ce n-am avut curaj să fac niciodată
îmi voi înscena propria viață doar ca să văd
cîți îmi simt lipsa
cînd nu mai ești e totul simplu
toți te poartă în piept ca pe o legitimație de serviciu
seara te-așază pe noptieră lîngă ceasul deșteptător
adevărul e că știi cu adevărat că ești viu
doar atunci cînd lipsa ta doare pe altul


Niciun comentariu: