miercuri, martie 23, 2016

dumnezeu nu știe ce pierde



cîteodată nu mă pot abține să nu întreb

oare dumnezeu în ce crede?

sigur

se vor găsi teologi care vor zîmbi condescent

vor spune că sunt sărac cu duhul

dacă nici pînă acum n-am înțeles

că dumnezeu n-are nevoie de nimeni

sigur

se vor găsi habotnici care vor scuipa în sîn

și se vor ruga pentru sufletul meu

dar dacă toți ne întoarcem seara acasă la cineva

dacă și animalele au raiul lor

mi-e greu să-mi închipui un dumnezeu

care se întoarce seara în cer

de parcă-ar fi un duplex de lux

încălzește o pizza refrigerată

se uită la știri plictisit

intră pe wikipedia și completează

cîte-un ciot de articol

apoi adoarme sătul de tăcere

în timp ce solenoid îi cade din mînă



cînd mă gîndesc la el în felul ăsta

mi se face atît de drag

încît aș crede în el

fără să-mi trebuiască dovezi că există

de aia mă-ntreb

dacă are o mamă de cîte ori îi spune că o iubește

și ce cadou i-a luat de 8 martie

cînd își duce morții la groapă unde-i îngroapă

 și dacă-i plînge ori se ține tare

dacă anul ăsta ia leicester campionatul în anglia

dacă și-a dorit vreodată să fie om

și dacă într-adevăr cafeaua neagră

e mai tare decît cea cu zahăr




Niciun comentariu: